Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa ADSL-modemet?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-03-24 15:01

Vad har ni för erfarenheter av olika adsl-modem?
Ska man köpa ett med inbyggd router, eller är det dumt att lägga alla ägg i samma korg?
Bra/dåliga märken?

  • Medlem
  • 2003-03-29 12:11

Själv har jag ett Orkitmodem som ingår med Bostreams Xstream-tjänst.
Glödande fort går det. Dyrt är det, men då går pengarna verkligen till hastigheten och inget annat, vilket jag anser saknas på andra ADSL-abonemang i 0,5 Mb hastiget.

Jag hade nog föredragit att använda en komponent för sin sak.
Förvisso brukar allt-i-ett lösningar vara ekonomiska.

Om du ska skaffa Telia ADSL kan jag rekommendera Surfinbird routern som innehåller själva ADSL-modemet, filter som splittar data och telefoni, och sen routern med brandvägg då, allt i ett paket.
Fungerar förbaskat bra och den sköter även inloggningen mot Telia.
Den kostar lite mer (ca 3000:-) än en vanlig D-link router men det kan vara värt några extra kronor och få allt i en burk och slippa inloggningen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2003-04-03 15:48

Och vips vill du uppgradera ADSL-delen men behålla brandväggen... Vad gör du då?

eller

Och vips vill du uppdatera något annat men behålla, säg, routern. Går det?

Som du förstår kan man göra listan lång. Och det jag vill åt är att det inte alltid är en optimal lösning med att köra totalintegrerat. En modulär lösning gör att du kan enkelt ersätta en komponent utan att det varken påverkar eller kostar onödigt mycket.

1
Bevaka tråden