Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

xml & dropdown meny

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-05 21:13

Hej,

hoppas nån kan hjälpa mig för nu har jag fått helt tilt i hjärnan...:confused:
jag har en sida med dropdownmenyer (har både gjort dem i dreamweaver och testat med java) funkar hur bra som helst tills jag kommer på den sida där jag använder xml för att hämta information från en excell-fil. har jag menyn funkar inte xmlen, tar jag bort xmlen funkar menyn.. första gången jag testar att lägga in länkad xml så här så jag blir helt osäker på både vilket format sidan skall ha... html, xml, php etc...? och hur jag får menyn att funka... sökt på nätet men blir inte klokare...:'(
hoppas nån kan hjälpa mig.

tack

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-06 01:19
Ursprungligen av Assa:

Hej,

hoppas nån kan hjälpa mig för nu har jag fått helt tilt i hjärnan...:confused:
jag har en sida med dropdownmenyer (har både gjort dem i dreamweaver och testat med java) funkar hur bra som helst tills jag kommer på den sida där jag använder xml för att hämta information från en excell-fil. har jag menyn funkar inte xmlen, tar jag bort xmlen funkar menyn.. första gången jag testar att lägga in länkad xml så här så jag blir helt osäker på både vilket format sidan skall ha... html, xml, php etc...? och hur jag får menyn att funka... sökt på nätet men blir inte klokare...:'(
hoppas nån kan hjälpa mig.

tack

Hmm.. du får nog lägga upp en exempelsida så vi kan se felet.

1
Bevaka tråden