Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad hände med Apples in-ear-lurar med fjärrkontroll?

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-11-29 08:57

Det har nu gått flera månader sen dom släppte nyheten,men de går fortfarande inte att köpa dem...

Och kommer de nånsin bli kompatibla med iPhone? (volymkontrollen) Det måste ju ses som en enormt misslyckande av Apple att inte kunna komma upp med ett par vettiga lurar så länge som det gått sen iPhone släpptes.

Är det någon som har nån info?

Jag har en liknande undran. Jag har varit på MacForum i Göteborg för sjätte gången under ca 6 veckor för att höra när deras in-ear-hörlurar för iPod Touch (nya med mikrofon, ca 695 kr) kommer. De sa att Apples tydligen gör så att de annonserar om en ny vara och skickar iväg några få för att sedan sätta igång den egentliga tillverkningen. Det gör att allt kommer, som man upplever, försenat. Tradigt !:tveksam:

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-12-03 06:52

Status för hörlurarna har ändrats på Apple store till att de skickas inom 7-10 dagar.
Det verkar som allt utom volymen kommer att fungera på iPhone enligt detta dokument; Compatibility of wired headset models with iPod and iPhone models
iLounge skriver, New Apple headphones only partially compatible with iPhone | iLounge News

varför stöder den inte iphone tror ni? det måste väl komma med en firmware?

Låter ju vansinnigt tokigt att volymkontrollerna inte skulle funka på iPhone. Vad tänkte dom?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-01-05 20:30

Antagligen ligger det något hinder i iPhone's hårdvara som göra att det inte går att justera volymen externt annars borde det ha fungerat tycker man. Men jag kommer köpa mig ett par när de finns tillgängliga i någon svensk butik då allt utom just volymkontrollen fungerar. Har sett att flera ställen har 6 Januari som uppskattat leveransdatum för dem.

  • Medlem
  • 2009-01-05 20:56

Den där fjärrkontrollen som saknar "clips" för att spänna fast den kommer att se till att hörlurarna åker ur öronen så fort man rör på sig! Skitdåligt!

Ursprungligen av Dalle:

Den där fjärrkontrollen som saknar "clips" för att spänna fast den kommer att se till att hörlurarna åker ur öronen så fort man rör på sig! Skitdåligt!

Detta har jag aldrig problem med med andra lurar, så jag oroar mig inte direkt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-06 13:04

någon som vet om de kommit in i macforum i gbg?

Ursprungligen av Esa:

någon som vet om de kommit in i macforum i gbg?

macforum kanske vet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-06 13:53
Ursprungligen av theplague:

macforum kanske vet?

ja de förstår jag att dem vet men när man ringer dem svarar de aldrig orkar inte åka hela vägen igen för att få ett "jag vet inte" hehe trodde att de fanns inne när de fanns på deras internet sida, men så var de icke

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-01-06 13:54

Jag la en beställning på lurarna idag från Apple Store. Kommer nog dröja ett par veckor innan jag får dem men det gör inte så mycket då iPhonen är inskickad pga sprickor i plasten och det tar väl sin tid också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-06 14:03

några veckor? på sidan står det bara några dagar ju... aja men då är de bättre att vänta kanske..

btw lite OT min iPhone där sitter min skärm snett, aså ena sidan av telefonen e de som en vass kant emot metallen där.. kan man lämna in den för det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 18:54
Ursprungligen av Esa:

några veckor? på sidan står det bara några dagar ju... aja men då är de bättre att vänta kanske..

btw lite OT min iPhone där sitter min skärm snett, aså ena sidan av telefonen e de som en vass kant emot metallen där.. kan man lämna in den för det?

Skulle inte tro det, tyvärr.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-01-06 17:23

Stod att den skulle levereras 15-20 januari, men fick mail nu att den var skickad så det går nog lite snabbare.
Angående kanten har jag ingen aning, det jag lämnade inmin telefon för var en ganska stor spricka från kanten och 1-2 cm in på plasten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-07 21:59
Ursprungligen av joakimo:

Stod att den skulle levereras 15-20 januari, men fick mail nu att den var skickad så det går nog lite snabbare.
Angående kanten har jag ingen aning, det jag lämnade inmin telefon för var en ganska stor spricka från kanten och 1-2 cm in på plasten.

jaså? jag bokade nu iaf på macforum han sa att inte en enda har kommit till sverige ännu , och att förmodligen kommer de levereras samtidigt till alla ..

men hoppas du blir nöjd och jag med då hehe

  • Medlem
  • 2009-01-07 23:44

Jag är jätte nöjd med mina Beställde de på Apple, tog en vecka. Jag tycker ljudet är riktigt bra jämfört med Apple gamla in-ear. Visst finns den andra lurar där ute som har ännu bättre ljud, men de saknar fjärrkontrollen och mikrofonen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-08 00:41
Ursprungligen av icep:

Jag är jätte nöjd med mina Beställde de på Apple, tog en vecka. Jag tycker ljudet är riktigt bra jämfört med Apple gamla in-ear. Visst finns den andra lurar där ute som har ännu bättre ljud, men de saknar fjärrkontrollen och mikrofonen

nice, jag har sennheiser CX500 nu hur är de emot dem? om du nu har testat sennheiser innan

  • Medlem
  • 2009-01-09 06:07

Jag har också fått mina och de är mycket bra. Men vänster hörlur är glapp!

Hur gör jag för att reklamera?

Försökte söka på Apple.se men utan lycka.

Ursprungligen av Addex:

Hur gör jag för att reklamera?

Ring Apple, 0771199519

  • Medlem
  • 2009-01-09 20:48
Ursprungligen av johan_fbg:

Ring Apple, 0771199519

Tack!

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2009-01-15 08:27

Jag är grymt sugen men jag vet inte om man ska har några andra, vilka finns det mer i samma prisklass? Funkar volymkontrollen på iPhone 3G?

Ursprungligen av Millow:

Jag är grymt sugen men jag vet inte om man ska har några andra, vilka finns det mer i samma prisklass? Funkar volymkontrollen på iPhone 3G?

Nej, men det står ju i den här tråden.

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2009-01-15 09:46
Ursprungligen av theplague:

Nej, men det står ju i den här tråden.

Jo jag läste inte tillräckgit noga.

Man får dock inget svar på hur bra dom låter eller hur mysiga dom är att ha i öronen. Apples standard lurar sitter som en smäck i mina öron men i trafik eller på ett plan med skrikande ungar passar sig inte riktigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-15 19:17

Någon som har lite info om när dessa finns i handeln?

Ja, jag vet att jag kan beställa men har jag väl beställt så vill jag ha de senast nu... så då väntar jag hellre tills de finns i nån affär och kan köpa och börja använda direkt. (Otålig... nej vadå då)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-01-15 21:12
Ursprungligen av Trineo:

Någon som har lite info om när dessa finns i handeln?

Ja, jag vet att jag kan beställa men har jag väl beställt så vill jag ha de senast nu... så då väntar jag hellre tills de finns i nån affär och kan köpa och börja använda direkt. (Otålig... nej vadå då)

Ingen aning när de kommer men datumet i webbutikerna har blivit uppskjutet flera gånger därför lade jag till slut en beställning i Apple store och väntar nu otåligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-15 21:57

macforum i gbg skall få dem imorgon sa dem de får även nya MacBook Pro 17" då

Är det någon som vet om dom passar i den gamla iPhonen?
Den har kontakten nersänkt i chassit och det är (nästan) bara Apple egna lurar som passar i den modellen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-19 17:52

Står mellan dessa och Nocs 200B - vilka tror ni mest på och kanske det tom finns någon som testat båda?

/m

antelarsson, dom passar perfekt i den gamla iPhonen, dock funkar inte volymkontrollen men det vet du nog redan.

Bevaka tråden