Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buggrapporter för 99.se version 1.5

Tråden skapades och har fått 146 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Denna tråd samlade många av dom första buggrapporterna för 99.se version 1.5 uppdateringen. Sedan dess har vi introducerat vårt nya projekthanteringssystem med buggrapportering - läs mer här:
http://www.99.se/feedback/257633-99-projekthantering-foer-buggar-funktioner.html

Testa detta innan du rapporterar
För er som har problem med att sidorna ser konstiga ut (inklusive att bakgrundsbilden bilden en slags rand tvärsöver skärmen) - rensa din webbläsare cache!

För mig hjälpte det att klicka på ladda om sidan 2-3 gånger och hålla ner alt samtidigt.

Bugg #1 - Det verkar som om "NYHETER" funktionen inte riktigt fungerar som den skall. Nya nyheter visas inte på förstasidan eller i sidhuvudet.

Bugg #2 - Diggade trådar uppdateras inte.

Ursprungligen av Björnström:

Bugg #1 - Det verkar som om "NYHETER" funktionen inte riktigt fungerar som den skall. Nya nyheter visas inte på förstasidan eller i sidhuvudet.

Bugg #2 - Diggade trådar uppdateras inte.

Jag ser både taggade trådar och nyheter på 99.se/mac, hur ser det ut för dig?

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Jag ser både taggade trådar och nyheter på 99.se/mac, hur ser det ut för dig?

/M

Dom som visas nu är gamla. Adrian skapade en ny nyhet och den visas inte i nyhetsboxen. Diggade trådar verkar dock ha kickat igång igen!

Bugg #3 - Headern ligger bakom toppmenyn, det saknas en "spacer". Felet syntes inte när forumet var stängt för besökare.

/Fixat genom ett "fulhack" tills vidare.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-05 07:01
Ursprungligen av Björnström:

Bugg #3 - Headern ligger bakom toppmenyn, det saknas en "spacer". Felet syntes inte när forumet var stängt för besökare.

/Fixat genom ett "fulhack" tills vidare.

Ser fortfarande ut så på musiksidan.

Ursprungligen av platon:

Ser fortfarande ut så på musiksidan.

Fixat! Tack för tipset!

Har varit med om en "konstig" AJAX uppdatering när jag gjorde en nytt snabbsvar (quick reply). Tog evigheter att uppdatera sidan. Hoppas det inte händer igen?

Ursprungligen av Björnström:

Har varit med om en "konstig" AJAX uppdatering när jag gjorde en nytt snabbsvar (quick reply). Tog evigheter att uppdatera sidan. Hoppas det inte händer igen?

Tog inte evigheter kanske för mig, men ett antal sekunder över smärtgränsen, om man säger så...

Bettenmenyn ser inte rätt ut hos mig (senaste Safari i Leopard), är bara en lång felformaterad lista rakt ner, som förstör layouten.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-01-05 09:34
Ursprungligen av Leftrustle:

Bettenmenyn ser inte rätt ut hos mig (senaste Safari i Leopard), är bara en lång felformaterad lista rakt ner, som förstör layouten.

Cachad css. Rensa cache, ladda om.

Vad hände med iPhone template?!!?
Var det ingen som ville ha det i medlemsundersökningen?

Ursprungligen av theplague:

Vad hände med iPhone template?!!?
Var det ingen som ville ha det i medlemsundersökningen?

Jo, men det är ett relativt stort projekt att fixa. Ligger högt upp på önskelistan fortfarande!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-05 08:13

Är det meningen att den bruna menyn (med mac/iphone m.m.) ska vara utan "99" i t.ex. denna forumedelen och med 99 i t.ex. http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/ ?

liten bugg /
När jag laddar upp profilbild från datorn, så får jag meddelandet att uppladdningen misslyckades.
Upload of file failed
men bilden laddas upp, vilket är bra, men förvirrande då man får felmeddelande att så ej skedde.

Ursprungligen av olivetti:

liten bugg /
När jag laddar upp profilbild från datorn, så får jag meddelandet att uppladdningen misslyckades.
Upload of file failed
men bilden laddas upp, vilket är bra, men förvirrande då man får felmeddelande att så ej skedde.

Buggrapporterat!
http://www.99.se/project.php?issueid=2

Möjligt att jag inte ser skogen för bara träd men inte hittade jag inloggningsrutan på förstasidan?

Ursprungligen av Jay Thomas:

Möjligt att jag inte ser skogen för bara träd men inte hittade jag inloggningsrutan på förstasidan?

Inte jag heller, jag provade att klicka på ett av forums-delarna och då fick jag inloggningsrutan. På första sidan fick man bara valet att registrera sig.
(Förtillfället : Win XP SP2, Firefox 3.0.3)

Mvh

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-05 12:26
Ursprungligen av Jay Thomas:

Möjligt att jag inte ser skogen för bara träd men inte hittade jag inloggningsrutan på förstasidan?

Jag har också problem att hitta inloggningsrutan på första ... Var tvungen att öppna en tråd innan den dök upp och jag kunde logga in. Enormt irriterande då jag dessutom av någon märklig anledning är tvungen att logga in varenda gång jag öppnar 99:an i en ny webläsare.

Safari 3.2.1

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Safari 3.2.1

Läs inlägg #39

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-01-05 12:42
Ursprungligen av Leftrustle:

Läs inlägg #39

Ja, och #22 och #41.

Ursprungligen av Jay Thomas:

Möjligt att jag inte ser skogen för bara träd men inte hittade jag inloggningsrutan på förstasidan?

Buggrapporterat:
http://www.99.se/project.php?issueid=4

Logga in

Fick klicka runt en hel del innan jag kunde logga in första gången, varför inte ha inloggningen på första sidan? Lyckades till slut hitta en sida med "logga in" överst på sidan.

Edit: kanske borde påpekat att jag kör Camino om det spelar roll

Jag tycker toppmenyn ser skum ut när man rullat ner fönstret lite. Vet inte vad man kan göra åt det, men jag tycker inte att det är riktigt snyggt. Bifogar bild.

Dagens diskussioner ger alla trådar på 99.se. Jag är bara intresserad av /Mac.

Ursprungligen av mikotekniko:

Dagens diskussioner ger alla trådar på 99.se. Jag är bara intresserad av /Mac.

Dito, fast för /Musik. (Chrome på Windows)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 10:06
Ursprungligen av PeterH:

Dito, fast för /Musik. (Chrome på Windows)

word! Blir knäpp på detta! Fast jag använder IE.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-01-05 10:53
Ursprungligen av mikotekniko:

Dagens diskussioner ger alla trådar på 99.se. Jag är bara intresserad av /Mac.

Håller med!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-01-05 11:40
Ursprungligen av mikotekniko:

Dagens diskussioner ger alla trådar på 99.se. Jag är bara intresserad av /Mac.

Detsamma här, fast för musik.

Bevaka tråden