Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macworld Expo San Francisco '09-bevakning i Umeå!

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Bilden oärligt stulen. (c) rhesus 2008

Sista chansen att se en presentation från Apple under Macworld Expo!

Den 6:e januari 2009 håller Apples Phil Schiller i årets första (och enda?) keynote från Apple.

18:00 svensk tid börjar det, men videoströmmen bör inte vara tillgänglig förrän tidigast 22:00.

18:30 drar vi igång på Rött på Berghem. Mat och dryck för de som vill och har råd. Ingen SMS-läsning tillåten!

Efter 21 någongång så drar vi vidare mot Umeå universitet ("KBC-huset på campus, om du ser ett växthus på taket så har du hamnat rätt.") där det vankas kaffe och, förhoppningsvis, keynote.

Deltagande

  • staed

  • Marcus K

  • Narogh

  • lufra

  • Adrian B

  • Mikael E

Senast redigerat 2009-01-05 18:19

Det är jag med på. Om det finns intresse går jag gärna en vända förbi Rött också.

Exakt! Gissar att det blir Rött från 18 eller 18:30 och UMU från 21/22 (eftersom videoströmmen inte lär vara uppe förrän vid 23 eller så).

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-12-30 22:17

Låter som en bra plan, mat från 18.30 och kaffe med tillhörande ryktessnack från 21-22 beroende på när vi går från Rött.

  • Medlem
  • 2008-12-30 22:19

I'm there, dude! Vi börjar på Rött innan vi stänger in oss i något bergrum med vederbörlig teknisk utrustning. Kanske finns det något konferensrum på den beryktade "Våning 2"?

Lufra (som just tandagnisslat sig genom en bunt av de senaste timmarnas "Steve är sjuk!"-rykten...)

Ursprungligen av lufra:

Lufra (som just tandagnisslat sig genom en bunt av de senaste timmarnas "Steve är sjuk!"-rykten...)

Vi får väl hoppas att det inte är något fel på karln. Men det var ju inte så länge sedan han stod på scen och sa följande:

Ryktet om MWSF:s död är dock inte överdrivet

Jag är också på, förstås. Mat och trivsamhet på Rött innan blir perfekt.

Någon får gärna säga vad tusan huset heter som vi skall husera i.

Osäkert om jag är åter i Umeå innan dess, men är jag tillbaka är jag på.

Angående lokal, Bio Abelli som vi varit i de senaste gångerna fungerar inte det även denna gång.

Ursprungligen av Mikael E:

Osäkert om jag är åter i Umeå innan dess, men är jag tillbaka är jag på.

Angående lokal, Bio Abelli som vi varit i de senaste gångerna fungerar inte det även denna gång.

Tyvärr är inte Johan i stan, och jag har inga avlarmningskoder, så Abelli är inte ett alternativ denna gång.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-01-01 19:25

PLatsen för keynote tittandet är KBC huset på campus, om du ser ett växthus på taket så har du hamnat rätt.

Vilket litet pyttigt gäng vi verkar bli.

Ja, ska sista vakan också vara den klenaste? Tråkigt i så fall.

Hmm.. Imorrn är ju en röd dag. Rött brukar ha stängt röda dagar.

Finns det någon plan b för mat och öl?

  • Medlem
  • 2009-01-05 15:49

Just ja, fanken. Då kan man verkligen undra, för antagligen är alla öl- och matställen stängda på en röd dag! Utom, typ, Busstop.

Ska vi bylta på oss ordentligt och spendera kvällen i pulkbacken? Då får vi motion också, och eventuella blåmärken kan man kommentera med "You do not talk about Nörd Club!"

Haha! Fast jag är inte övertygad om pulkbackens förträfflighet.

Men det är helt klart en intressant idé

Ringde just till Rött.

Dom har öppet!

Ursprungligen av staed:

Ringde just till Rött.

Dom har öppet!

Då är det ju inget att oroa sig för. Och ja, skriv upp mig också för morgondagen.

Perfa, ska bli kul imorgon även om vi bara blir ett litet gäng denna gång!

  • Medlem
  • 2009-01-05 16:46

Bra, Städ! Then all is well in the jungle.

Sex tappra nördar. Ska vi inte bli fler?

Edit: Ha! "sex" och "nördar" i samma mening!

* Släcker ner ITn för att inte råka ut för en "iMac-kupp" *

  • Medlem
  • 2009-01-06 16:32

* Försöker säga åt sig själv att stänga av datorn *

Men redan nu behöver man väl inte stänga ner? Isåfall är det väl lika bra att dra till Rött på en gång.

Vara hemma utan att sitta vid datorn? Är det någon sorts nymodighet eller?

Ursprungligen av staed:

Men redan nu behöver man väl inte stänga ner? Isåfall är det väl lika bra att dra till Rött på en gång.

Vara hemma utan att sitta vid datorn? Är det någon sorts nymodighet eller?

Det räcker med att stänga ner nätet. Datorn kan man ju inte lämna

Nu har du chansen att gå igenom alla de där digitalbilderna som du lovat dig själv att sätta bra nyckelord på

Haha. Usch. Jag har inte nyckelord på några av mina 9000 bilder.

Det ser mörkt ut på Rött fick jag just veta. Har de lurat dig staed? Vad gör vi nu?

Ja, det blev ju inte riktigt som planerat, men det blev bra ändå.

staed, Mikael E, Markus K och jag träffades utanför Rött som mycket riktigt var stängt. Vi satte en lapp på dörren med telefonnummer och så tog vi min bil ner på Bishops där det blev burgare för hela slanten. Till slut hittade även lufra och Narogh dit.

Efter mat och dryck drog vi upp till universitetet och till lokalen som Narogh hade fixat och som fungerade utmärkt för vårt ändamål.

Vi hann inte ens se hela Mapple-avsnittet från Simpsons innan videoströmmen dök upp (när kan det ha varit? Före 22.30 va?).

Här är några bilder från kvällen:

Nice! Fin  Mac-logga jag har i nacken där på 6:e bilden

Men lite besviken är jag. Var sjukt nervös över att det inte skulle lanseras nån Mini, men alla sa att det inte var något att oroa sig för. "Mac Mini är väl det enda som man känner sig säker på", sa dom.

Fy fan säger jag.

Fast det som presenterades var bra. Jag vill ha nya iLife! Varför går inte det att köpa som nedladdning från Apples sida? Som iWork?

Lugn staed, Mac mini är nog på gång rätt snart ändå

Bevaka tråden