Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic via flyttassistenten

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har Logic pro 8 via mitt arbete som lärare. I dagarna har jag skaffat en Mac book 2.4 Ghz intel. Jag flyttade över Logic och en massa annat via flyttassistenten i verktygsprogram. Nu kan dock inte programmet hitta flera av packen som ligger i biblioteket under AUDIO/APPLE LOOPS/APPLE. Jag tänkte att det bara skulle vara att leta efter de ljud som finns i Logic, t.ex. GarageBand, och flytta dessa packmappar dit. Döm om min förvåning när jag inte hittar dem! Det finns förvisso en mapp där som heter Apple Loops for GarageBand, men i programmet heter ju mappen bara GarageBand.

FRÅGOR: Var ska mapparna ligga för att Logic ska hitta dem? Måste Logic installeras med wizard (installationsskivor) för att det ska funka?

Tack på förhand! / T & J

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-01-02 23:32

Hej!

Om du har kopierat över alla "Loop packs" så behöver du bara dra och släppa dessa i Logics Loop bibliotek. Logic kommer då att indexera upp dessa igen. Du kan få frågan om Logic skall kopera dessa alt låta dem ligga kvar där du la dem. Själv har jag mina loopar på en separat disk och vill hålla dem borta från system disken.

//JOJA

Ursprungligen av Tom & Jerry:

Jag har Logic pro 8 via mitt arbete som lärare. I dagarna har jag skaffat en Mac book 2.4 Ghz intel. Jag flyttade över Logic och en massa annat via flyttassistenten i verktygsprogram. Nu kan dock inte programmet hitta flera av packen som ligger i biblioteket under AUDIO/APPLE LOOPS/APPLE. Jag tänkte att det bara skulle vara att leta efter de ljud som finns i Logic, t.ex. GarageBand, och flytta dessa packmappar dit. Döm om min förvåning när jag inte hittar dem! Det finns förvisso en mapp där som heter Apple Loops for GarageBand, men i programmet heter ju mappen bara GarageBand.

FRÅGOR: Var ska mapparna ligga för att Logic ska hitta dem? Måste Logic installeras med wizard (installationsskivor) för att det ska funka?

Tack på förhand! / T & J

1
Bevaka tråden