Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kan jag installera säkerhetstjänsten från telia!?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har precis skaffat mobilt bredband från telia. Installera det gick bra med lyckas inte installera säkerhetstjänst via CD skivan som var med. Min Mac säger att jag inte har ngt program som fungerar. Hur gör jag? Har en Mac OSX 10.4.11
Hjälp mig o gärna på "lätt datorspråk"
Sofiaflickan

Antar att det är tjänsten "Telia SäkerSurf" som du har. Telia skriver att tjänsten inte fungerar inte för Mac OS X, utan endast för Windows.

/Adam

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-01-02 22:19

Som det står i pdf på telias webplats så "Telia Säker Surf (antivirus och brandvägg) kan inte användas på Macintosh-datorer.". - be om att få pengarna tillbaka.

För överigt så behöver du inget antivirus på macen då virus hoten på macen är obefintliga (i jämnförelse mot windows) och den inbyggda brandväggen (System inställningar -> delning -> fliken brandvägg -> start) duger mer än väl för klient användning

Välkommen hit Sofiaflickan !
Hoppas du ska trivas här och kunna få svar på dina frågor.
Kul med fler tjejor här (för du är väl det ?). Vi är inte så många här på 99.se.
Var det inte en gymnastiktrupp som hette Sofiaflickorna för länge sedan ?

Du klarar dig med din Mac-dators brandvägg. Den finns i Systeminställningar - Säkerhet - Brandvägg. Jag brukar pricka för Tillåt endast nödvändiga tjänster. Det har fungerat bra för mig och det är inte så att några sajter stoppas för att laddas upp.

Att lämna tillbaka skivan går väl inte eftersom den troligen ingår som en del av Bredbandspaketet ? Om det är något som du köpt separat är det nog lättare att förklara varför man inte kan använda den.

Pengarna tillbaka? Alltså lämna tillbaka allt? Eller ska jag också tolka att jag klarar mig med datorns brandvägg?

lämna tillbaka o få pengarna tillbaka... fattar inte att dom inte kollar upp så att kunden kan ha tjänsten innan dom säljer något...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-02 22:31

Har du betalt för säker surf så kan du begära pengarna tillbaka, du behöver givetvis inte "lämna tillbaka" ditt bredband

/Tangen

Jag misstänker att säkerhetslösningen inte är något du beställt och betalt extra för, utan är något som ingår med abbonemanget? I så fall finns det så klart ingen anledning att lämna tillbaka någonting, men du har som sagt inget behov av det då du i Macen redan har en säkerhetslösning som räcker.

Tack! Jag är tacksam över att ha så många kloka människor omkring mig!! Har 1000 frågor till o får väl skapa nya trådar för att få svar. Det är inte lätt när jobbets dataansvarige inte kan mac men att jag ändå fått en...
PS: Ja jag är en tjeja! Ds

1
Bevaka tråden