Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny version av Mail.app, helt i metall?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har tidigare ryktats om att hela kommande Mac OS X 10.3 kommer att det borstade metallutseendet, som idag redan finns i vissa iApps.

Ett bevis för att det kan ligga något i detta rykte, är en skärmbild som cirkulerar på nätet. Det är Apples e-postprogramvara Mail, fast helt i metallkostym. Ryktessiten LoopRumors hävdar att det endast är Apple-programmen som kommer att få metallutseendet, själva operativsystemet (Finder) kommer förbli oförändrad.

Vad tror ni är bilden fejk? Kommer verkligen allt att få metallutseendet?

/M

Källa: LoopRumors

Senast redigerat 2003-03-28 22:04
  • Oregistrerad
  • 2003-03-28 20:15

Jag tycker det aktuella mail programet är snyggare.
Den metall looken på den nya "rumored" Mail.app ser konstig ut och man ser inte knapparna.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-03-28 20:47

Gaahh, vad trött jag blir!

Blir det nå´mer borstad metall, så byter jag till Compaq, eller så får jag installera den där "Demetalizer" eller vad den heter...

Finns det någon som tycker att den där borstade metallooken ser snygg ut?

  • Oregistrerad
  • 2003-03-28 20:55

vissa program kan se snygga ut i metall, så är det bara. Men tradigt om allt ska bli det då tröttnar man.

  • Medlem
  • 2003-03-28 22:42

Jag gillar det.
Fast jag håller med om att det borde finnas möjlighet att kunna byta "metall-looken".

Metall överallt kanske ser lite överdrivet ut men enstaka program med det är snyggt tycker jag.

  • Medlem
  • 2003-03-29 12:59

Metal sux. Rust never sleeps.

Jag tror den där bilden på Mail är tagen med deMetalizer (fast omvänt till Metalizer).

Å andra sidan, om Apple skulle välja att läga till themes i Panther så skulle jag inte bli ledsen direkt. Skulle gärna vela se lite dom tre knapparna (röd,gul,grön) bli lite större också. Det skulle inte vara så fel.

jag är supertrött på alla metall-appar. håller med ovanstående om att metallifizer mycket väl kan vara inblandat. jag använder den för att plocka bort så mycket metall som möjligt...

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-04-02 16:09

Vet inte om det tillför något, men jag instämmer i kören. Jag tycker att metall-looken är ful. Tung och trist. Aqua-looken är bättre, lättsammare.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-03 12:08

Är det bara jag som tycker det är trevligt att ha det ibland i vissa program. Tycker inte den är ful, men passar inte till alla program iaf.

Jag gillar metall skarpt. Passar bra till min grå bakgrund.

Senast redigerat 2003-04-11 08:31
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-10 19:30

Att kunna välja "skins" vore ju trevligt... Men jag föredrar i princip wellpapplooken framför metall.

Spontant så tycker jag att metall är grymt, så länge resten av designen är genomarbetad. Safari är den överlägset snyggaste browsern. Men risken är förstås att det blir för mycket av det goda, och om metall-looken tar över hela systemet blir det inte så kul.

Är det inte rimligt att anta att det borde komma skins, på samma sätt som det nu går att ändra delar av utseendet med tex CandyBar?

/Viktor

1
Bevaka tråden