Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cover flow visar i princip inga bilder längre

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag satt och tittade på mina senast tagna bilder i cover flow och så skulle jag markera ett dussin eller så. Jag antar att jag råkade trycka på något skumt kommando när jag skulle markera bilderna för när jag tittade upp igen visade cover flow inga bilder längre.

För de oredigerade bilderna visas bara en bildikon med 'JPEG' på. Vissa redigerade bilder visas dock.

Vad har hänt med cover flow?

Uppskattar verkligen om ni tar er tiden och skriver en rad om ni tror att ni har läsningen

Mvh
Erik

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2009-01-01 21:08

Hej! Jag är ny mac-användare och håller på att lära mig...

Jag har samma problem! Vad gör jag?

Kolla i Finder om ni kan ta ner menyn Innehåll/Visningsalternativ

Se till att "förhandsvisa Symboler" är ikryssat. Stäng fönstret.

Kvarstår problemet?

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2009-01-01 21:52

Ja, det kvarstår.

Vi kan åtminstone kolla lite åt vilket håll det pekar.

Vad händer om ni går in i Systeminställningar/konton och skapar en ny användare, byter till denne (logga ut och logga in).

Hjälper det ligger felet i användarens konto och inte i systemet.

Jag själv vet inte så bra framöver, men andra som är vassare än jag kan ha nytta av den här informationen.

Läst lite på Apples Diskussionsforum

"Had same problem when first upgraded to 10.5 - simple fix - zapped the PRAM - hold down option+apple+P+R keys when booting up, wait till second bootup tone sounds then release keys. When bootup finished all the icons were fixed and quickview and coverflow worked fine for all files except the very old .pdf, word, excel files and recent adobe illustrator and photoshop files."

Kan det funka, kostar m,kt lite tid att prova.

Alternativ 2)

"Try removing the "com.apple.Finder.plist" file located in the /hemmamappen/Library/Preferences/ folder, and then restart the computer. "

(Eventuella inställningar man gjort för Finder går åt pipan...men det fixas på en minut)

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2009-01-02 00:59

Började med att testa alternativ 2. Det funkade!

Tack för hjälpen.

Gött!

Hej liq ! Ser att du blivit medlem nyligen. Ville bara önska dig välkommen hit och hoppas att du ska trivas här på 99.se.
Goflorp var snabb och hjälpte dig inom några timmar. Ofta tar det kanske lite längre tid. Om du vill får du gärna presentera dig här.
Ha det bra !
KaRo

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2009-01-05 22:27
Ursprungligen av KaRo:

Hej liq ! Ser att du blivit medlem nyligen. Ville bara önska dig välkommen hit och hoppas att du ska trivas här på 99.se.
Goflorp var snabb och hjälpte dig inom några timmar. Ofta tar det kanske lite längre tid. Om du vill får du gärna presentera dig här.
Ha det bra !
KaRo

Tack så mycket! Jag har följt forumet under en tid, som en del i min "köpa-mac-process". Det har varit till god hjälp, och nu är även jag mac-ägare...

1
Bevaka tråden