Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av Nokia E71?

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej alla!

Det börjar bli dags att byta mobil och det jag främst är på jakt efter är en riktigt bra e-postfunktion. Finns det några användare av Nokia E71 på forumet? Är ni nöjda med telefonen? Vad är bra/mindre bra?

Jadå, jag använder en sådan och det finns inget att klaga över. Allt fungerar väldigt bra samt menyerna är väldigt snabba i E71. Är det något specifikt du vill veta så fråga på!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-17 22:35
Ursprungligen av Leif Karlsson:

Hej alla!

Det börjar bli dags att byta mobil och det jag främst är på jakt efter är en riktigt bra e-postfunktion. Finns det några användare av Nokia E71 på forumet? Är ni nöjda med telefonen? Vad är bra/mindre bra?

Jag har haft min E71 i lite mer än en månad och lite kort tycker jag så här om den:

Bra:
- Snabb och har snabba menyer
- Utmärkt e-postfunktion
- Bra tangentbord*
- Hög kvalitetskänsla, inget fuskbygge här inte
- Tunn/slimmad, får lätt plats i fickan
- Mycket bra batteritid
- Möjlighet att välja olika kopplingspunkter för olika program (ex. WiFi för torrents och Turbo-3G för mail)
- Helt ok skärm, en aning liten kanske.
- GPS:en är snabb och lättanvänd. Medföljande Nokia Maps är hyggligt bra och den funkar klockrent med Google maps.
- Priset, man får mycket för pengarna.

* Tangentbordet är långt över förväntan. Jag har stora händer och trodde att jag skulle få problem att skriva med det men efter cirka två dagar hade jag vant mig och nu går det riktigt snabbt att skriva på det.

Mindre bra:
- Hörlursutgång på sidan av telefonen, 2,5mm dessutom. Lite besvärligt om man har luren i fickan.
- Kameran, bilderna blir lindrigt sagt inget vidare... (Här är en bild jag tog häromdan)
- Går inte att ladda via usb, riktigt irriterande.

Har du fler frågor så svarar jag gärna så gott jag kan på dom

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 08:15

Går det att synka den med en Mac? Den finns inte med på Nokias sida över iSync.

Ursprungligen av mrG:

Går det att synka den med en Mac? Den finns inte med på Nokias sida över iSync.

Jadå finns på den europeiska hemsidan! Nokia Europe - iSync - Support Sök sedan på E71 så dyker den upp!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 11:35
Ursprungligen av Hunter78:

Jadå finns på den europeiska hemsidan! Nokia Europe - iSync - Support Sök sedan på E71 så dyker den upp!

Stort tack! Gav upp efter att ha kikat på den svenska sidan.

Hade helt glömt bort den här tråden. Inhandlade en E71 härom veckan och är riktigt nöjd. Synk av adressbok och kalendrar fungerar utmärkt och själva telefonen är ett riktigt nöje att använda. Håller med RooX om att tangentbordet är kalas.

När man ska skriva svenska å, ä och ö på den där, trycker man några extra gånger på a- och o-knapparna då, eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-02 23:13
Ursprungligen av n00bkillaz:

När man ska skriva svenska å, ä och ö på den där, trycker man några extra gånger på a- och o-knapparna då, eller?

Nä den har fullt tangentbord. Enda är Å som man får genom att hålla nere Funktionsknappen (längst ner till vänster) och P.

Fan, jag var och kände på en attrapp på Expert idag och jag såg inga såna knappar. Kanske var en engelsk dummytelefon?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-03 13:59

Det var alldeles säkert en engelsk dummy. Så här ser det svenska tangentbordet ut

Man behöver inte trycka ner funktionsknappen för att få till å, jag tycker det är smidigare att hålla ner p-knappen en kort stund till dess att det blir å.

Aha, det där såg bättre ut. Det blir en E71 för mig. Beställer en med 3-kontantkort ikväll.

Senast redigerat 2008-12-04 01:18

Fick min E71 igår, verkar trevlig. Nån som vet hur man uppdaterar till senaste firmware-version? Ska vara bra på så avancerade mobiler, har jag hört. Tack.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-11 19:12
Ursprungligen av n00bkillaz:

Fick min E71 igår, verkar trevlig. Nån som vet hur man uppdaterar till senaste firmware-version? Ska vara bra på så avancerade mobiler, har jag hört. Tack.

Du kan bara uppdatera firmware via Nokia PC Suite och det finns tyvärr bara för windows... Men det är inget trängande behov av att uppdatera om du råkar ha första fw:n. Vad man kan läsa på nätet så är det inga större förändringar annat än att det inte längre går att hacka telefonen för att köra osignerade applikationer. Jag kör med ursprungliga fw:n och det fungerar finfint,

Synd att inte Nokia lanserar E63 i Sverige, såg fram emot den.

Kollade via polarens pc...min hade senaste fw redan.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-12-12 01:35

Största problemet med denna lur tycker jag är om man skall ha en vit eller en svart.
Annars saknar jag högre upplösning på skärmen samt pekskärm. Hur surfar man utan pek?

Högre upplösning tycker jag inte är nödvändigt, jag tycker den är skitbra som den är. Surfningen går bra med pek"pinnen" tycker jag. Men naturligtvis inte lika smidigt som pek. MEn å andra sidan är pek sämre vid textinmatning. Kombination av de bägge hade varit bäst. Jag har en vit själv, ångrar det inte faktiskt. Enda problemet är när belyningen är på, då syns knapparna med punkt, komma etc. lite dåligt eftersom det är så lite ljus som slipper igenom där, om du förstår vad jag menar?

Ursprungligen av n00bkillaz:

Högre upplösning tycker jag inte är nödvändigt, jag tycker den är skitbra som den är. Surfningen går bra med pek"pinnen" tycker jag. Men naturligtvis inte lika smidigt som pek. MEn å andra sidan är pek sämre vid textinmatning. Kombination av de bägge hade varit bäst. Jag har en vit själv, ångrar det inte faktiskt. Enda problemet är när belyningen är på, då syns knapparna med punkt, komma etc. lite dåligt eftersom det är så lite ljus som slipper igenom där, om du förstår vad jag menar?

*OffT* Att skriva med fingrarna (a la iPhone) går ju mycket snabbare än med pinne. *OffT*

Min kära mor hade en E61i som hon var tvungen att lämna tillbaka när hon bytte jobb. Den var faktiskt rätt bra så jag tror även E71 är bra.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-12-13 12:11
Ursprungligen av n00bkillaz:

Högre upplösning tycker jag inte är nödvändigt, jag tycker den är skitbra som den är. Surfningen går bra med pek"pinnen" tycker jag. Men naturligtvis inte lika smidigt som pek.

Hur fungerar pekpinnen? Är det som en liten joystick som man flyttar runt en liten musmarkör med på skärmen, dvs som många pc-laptops har istället för musplatta?

Jag har försökt att få ett bra svar i olika telebutiker, men ingen verkar veta. De som har haft riktiga telefoner att visa kan ej koppla upp dem så man får prova.
Det är alldeles för många grisar och säckar i telekombranschen.

Alltså det är en vanlig fyrvägs-knapp med knapp i mitten.

Hur funkar podcasts på E71:an? Är riktigt beroende av detta.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-12-24 14:19

Den fungerar grymt bra att surfa med kan jag säga. Nokias mini map är enligt mig det enda som är i närheten av webbläsaren i iPhone

Ja, jag gillar också surf-funktionen. Hittade ett litet progg som gör att volymknapparna dubblar som scrollknappar också, vilket underlättar ytterligare.

Ursprungligen av n00bkillaz:

Ja, jag gillar också surf-funktionen. Hittade ett litet progg som gör att volymknapparna dubblar som scrollknappar också, vilket underlättar ytterligare.

Du får gärna tala om vad programmet heter..

Kolla på e71blog.com (tror jag den hette)

men för att installera alla dessa program behöver du en pc va?

Ursprungligen av anders gbg:

men för att installera alla dessa program behöver du en pc va?

Nej, det går lika bra på en Mac. Bara att skicka över programfilerna med Bluetooth.

Så är det nog, ja.

då lägger jag min iphone åt sidan och skaffar en e71.

Bevaka tråden