Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivbordsbilder syns inte?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-31 12:20

Mina skrivbordsbilder syns inte i min mapp i systemmappen, hur gör jag för att lägga till dom ?
Jag kan se dom i min mapp i biblioteket.
Alltså jag kollar i systemmappen men inga bilder syns, när jag går in i Biblioteksmappen så är dom där.
Underligt

Vilket operativsystem?

Menar du "standard-bilder" som medföljde systemet, eller är det egna bilder som du lagt dit?

Om det är egna bilder, vilket filformat är det på dem? JPEG?

När du säger "syns inte i systemmappen" - menar du då i "Systeminställningar/System preferences"?

Ursprungligen av peo101:

Mina skrivbordsbilder syns inte i min mapp i systemmappen, hur gör jag för att lägga till dom ?
Jag kan se dom i min mapp i biblioteket.
Alltså jag kollar i systemmappen men inga bilder syns, när jag går in i Biblioteksmappen så är dom där.
Underligt

Desktop Pictures lägges lämpligast i

/Bibliotek/Desktop Pictures/

Då är de tillgängliga för alla användare av datorn

Sedan kan du ju när du väljer bakgrundsbilder välja vilken mapp de skall tas ifrån. Då markerar du din egen mapp....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-05 09:37

Jag har det senaste operativsystemet och mina bilder ligger i /Bibliotek/Desktop Pictures/ men dom syns inte när jag öppnar system mappen och kollar på "Skrivbord och skärmsläckare"

Svara gärna på de andra frågorna också, så blir det lättare att fortsätta ställa nya motfrågor sen...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-05 10:13

Först av allt så vill jag strö lite beröm över en trevlig sajt.
Jo det gäller standard bilderna som följer med, de syns inte
MVH
Peo101

1
Bevaka tråden