Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-28 04:40

Hej
Jag har köpt en macbook, jag har alldrig haft mac så inga konstigheter att jag inte kan hantera saker.
Min fråga är hur instalerar man mediaplayer? jag har laddat ner från microsoft fast jag får en fil som är massa konstiga text.
Vissa sidor jag öppnar på netet är wmv fil jag kan inte se de videon.

Tackar alla

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-28 04:56
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-28 08:48
Ursprungligen av dykorg:

Hej
Jag har köpt en macbook, jag har alldrig haft mac så inga konstigheter att jag inte kan hantera saker.
Min fråga är hur instalerar man mediaplayer? jag har laddat ner från microsoft fast jag får en fil som är massa konstiga text.
Vissa sidor jag öppnar på netet är wmv fil jag kan inte se de videon.

Tackar alla

Windows Media Player för Mac är nedlagt sedan länge. För att spela upp WMV och WMA på Mac - installera Flip4Mac.
http://www.telestream.net/flip4mac-wmv/overview.htm

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-28 17:09

Tack ska ni ha för snabb svar jag ska testa era tips så återkommer jag om det är problem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-28 17:26

Hej igen
Jag testade det första som var winmplyer 7.1... den finns inte längre för min dator, tack ändå.
Sedan testade det andra tipset så funkar det skit bra, nu undrar jag om den är gratis eller den funkar bara ett tag så måste man betala?
jag behöver inte mer än det att se de där videon på netet.

Tack ännu en gång

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-28 23:41

Man behöver inte betala om man inte vill ha alla extrafunktioner såsom exporteringsmöjlighet.

Ladda även ner Perian (www.perian.org) förutom Flip4Mac ovan, så klarar du det mesta.

VLC är också ett program, gratis dessutom, som är trevligt för videouppspelning.

VLC må vara kompetent rent tekniskt men trevligt för uppspelning är det då rakt inte!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-31 04:46

tack för all tips

1
Bevaka tråden