Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med itunes i samband med ipoden.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ånge
  • 2008-12-29 20:39

Hej hej. Jag har en Ipod Nano 3rd g. och den senaste verisionen av iTunes.
Nu ställer jag två frågor till er kunniga;

1. När jag tar bort en låt eller flera låtar på iTunes och sen kopplar ut genom att mata ut först kopplingen till datorn och sen när det visas på skärmen "Nu kan du koppla ifrån" kopplar jag ifrån. Men låtarna går ändå inte bort Vad är problemet?

2. När jag lägger till låtar kanske jag har redan den låten i spellistorna och då trycker jag på hoppa över den låten men ändå så lägger den till låten som två stycken! Vad beror det på?

Hoppas på svar // Ipod<3

1) Tar du bort låten ur Nanon eller ur iTunes?

Tar du bort låten ur iTunes sitter du antagligen och RADERAR låten ur din dator.
Klicka på Nanon först, så du ser vad som är på den. SEN kan du markera en låt på Nanon och ta bort den.

2) Om du menar at när du läger till 10 låtar i iTunes med kommandot "Lägg till..." så beror det på att bland de piratnedladdade filerna (*.mp3) så finns det en spellista (*.m3u), när datorn importerat alla låtarna en gång kommer den till spellistan.
iTunes lägger då till spellistan (alla låtarna) en gång till....

Lösning; öppna mappen med musiken, ser du en *m3u-fil, dubbelklicka på den.

  • Medlem
  • Ånge
  • 2008-12-30 17:56

Tack för hjälpen!

Fråga 2=
I iTunes under Inställningar och Avancerat kan du avmarkera att du vill kopiera filer till mappen. Se bif bild.

1
Bevaka tråden