Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mails dock-ikon visar olästa mail trots att det inte finns några

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade problem igår med att Mail kraschade ideligen sekunden efter uppstart. Efter att ha surfat runt hittade jag ett råd att jag skulle kasta en fil som hette nåt i stil med blabla.plist tror jag. Detta visade sig vara ett dåligt tips då den manövern visade sig radera hela min mailstruktur så därför ångrade jag detta och flyttade tillbaka filen igen.

Nu till mitt problem: När den filen raderades och jag startade upp mail igen så laddades det ner 13 mail från mitt Mobile Me-konto automatiskt. Efter att ha återställt igen och -pust- allt var som vanligt så visar dockikonen fortfarande att det finns 13 olästa mail.

Det hjälper inte att starta om varken programmet eller datorn, mailen står kvar ändå

HUR får jag rätsida på detta problem??

Så här gjorde jag för att få ordning på Mail igen förresten: Stängde av Airport och då kraschade inte programmet, konstaterade vilket av mina mailkonton som strulade och gick därefter in och ändra namn på den brevlådan. Efter omstart laddades ett mail ner utan innehåll. Efter att ha raderad detta, bytt tillbaka till rätt namn igen och åter anslutit till Airport så funkar allt igen. Nån som möjligen vet vad som hände här??

Ändrade trådens rubrik.

Försök sätta rubriker som tydligt visar vad tråden handlar om.

/Mod

Ursprungligen av kjellebelle:

HUR får jag rätsida på detta problem??

Har samma problem - hjälp!

Jakob, din nya tråd och ditt inlägg i Time Machine-tråden är raderade nu. Korspostning (samma fråga/inlägg i flera trådar) är inte tillåtet.

/Mod

Har du provat lösningen som redovisas i inlägg #1 i den här tråden?

1
Bevaka tråden