Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Palm III och gammal Mac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått tag i en Palm III och vill naturligtvis synka den med min PB3400.
Har provat IR-porten, men det hittar och tappar kontakten direkt.skrivarporten vill den inte veta av. Någon som gått igenom det här och kan ge tips ? ett alternativ är att köpa en USB-adapter och köra på min stationära Mac, men 400 spänn för att dra igång en gammal Palm känns inte så lockande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-02 20:10

Du har kollat så du inte har AppleTalk påslaget på skrivarporten, alternativt att du har något annat program som använder den, tex en skrivare eller liknande?

Använder du IR måste du ha båda enheterna helt stilla och ligga nära varandra.

Tack för tipset. Jag var lite osäker på om Apple talk skulle vara av eller på. Jag skall testa. IR under inställningar säger att den hittar den, och sedan går det 5 sekunder och den är borta igen.

Fick igång det med Apple talk avstängt. Men den får kontakt och sedan error när den kört "identify user" jag jobbar vidare och ser om jag får igång det.

Nu fungerar det, drog ned hastigheten på båda Palm och hotsync till 19200 då gick det felfritt. Var lite orolig ett tag att jag skulle behöva starta upp en PC ! Tack än en gång för tipset om Apple Talk, det var det som var vägen till lösningen. Hoppas någon annan kan ha nytta av informationen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-02 21:56

Skönt. Hur gick det med IR-lösningen? Det brukar trilskas en del innan man får igång det så det funkar bra.

Jag gav upp helt, det verkar ju inte vara stabilt för fem öre !
hitttar....hittar inte. tror inte det skall vara så, för du skulle nog den som skapade IR-porten vara jagad av miljoner förbannade användare. kanske är något fel på PB:n

Kan meddela att jag fått den att synca via IR-porten på 3400.an 1 gång. Måste ha lagt Palmen på millimetern rätt. Har inte lyckats igen.

1
Bevaka tråden