Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 presenterar iPhone!?

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-05 02:03

Ja, vad tror ni? Kan det äntligen vara dags att slopa Telias iPhonopol?

Länk: Tele2

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-05 02:18

Äh, deras sunkiga täckning kan jag vara utan. Dessutom har dom höjt fastpriset på datatrafiken.

Ursprungligen av Joniels:

Äh, deras sunkiga täckning kan jag vara utan. Dessutom har dom höjt fastpriset på datatrafiken.

Dom har inte lika bra som Telia, men Telia har mer och större problem med hela sitt nät än någon annan operatör.. Tycker det bara märks och hörs från Telias kunder att "nu är nätet nere igen"..

Jag kör Comviq i min iPhone 3G (olåst) och det fungerar alldeles utmärkt, väldigt sällan problem..;)
Dessutom kostar det mig ca 100:- i månaden att ringa 1-2 timmar/mån (ringer inte så mkt), skicka mellan 500-1000 SMS/månaden samt använda 1 GB data..
Mitt abonnemang ser ut så här:

Comviq Kompis - 49:-/mån
1 GB data - 39:-/mån
Totalt: 88:-/mån
Jag betalar: 76:-/mån (vet inte varför jag får rabatt, men har haft Comviq flera år)

Nu har ju förvisso de flesta jag känner Comviq, men på ett helt år betalar jag ungefär 150:- sommest i snitt per månad..

Klå det med ditt Telia-abonnemang om du kan (och du behöver inte gnata om att du hämtar en internetsida 3 sec snabbare än mig)..;)

  • Medlem
  • London
  • 2008-12-28 10:26

Hmmm, jag blir grymt sugen på ditt upplägg, verkar sjukt billigt. Men... när jag går in på deras hemsida så kostar 1 GB 89 kr/mån? Plus avgiften på 49 kr, utan att få ringa för det, plus samtalsavgifter 100 min * 0,69 = 69 kr (de flesta av mina polare har inte Comviq, vad jag vet). Det låter plötsligt inte så billigt, då kan ju faktiskt Telia konkurrera med sitt iMini. Vad är det som är så dåligt med det? 100 samtalsminuter, det är ju ungefär vad både du och jag ringer per månad. 100 SMS räcker dessutom för mig, 100 MB kan nog bli svårt, speciellt om man inte surfat på mobilen tidigare (nyhetens behag ).
Jag är sååå sugen på en iPhone... försöker bara hitta en bra ursäkt att köpa en.

Ursprungligen av Pain Reaper:

Jag kör Comviq i min iPhone 3G (olåst) och det fungerar alldeles utmärkt, väldigt sällan problem..;)
Dessutom kostar det mig ca 100:- i månaden att ringa 1-2 timmar/mån (ringer inte så mkt), skicka mellan 500-1000 SMS/månaden samt använda 1 GB data..
Mitt abonnemang ser ut så här:

Comviq Kompis - 49:-/mån
1 GB data - 39:-/mån
Totalt: 88:-/mån
Jag betalar: 76:-/mån (vet inte varför jag får rabatt, men har haft Comviq flera år)

Nu har ju förvisso de flesta jag känner Comviq, men på ett helt år betalar jag ungefär 150:- sommest i snitt per månad..

Klå det med ditt Telia-abonnemang om du kan (och du behöver inte gnata om att du hämtar en internetsida 3 sec snabbare än mig)..;)

Ursprungligen av jb:

Hmmm, jag blir grymt sugen på ditt upplägg, verkar sjukt billigt. Men... när jag går in på deras hemsida så kostar 1 GB 89 kr/mån? Plus avgiften på 49 kr, utan att få ringa för det, plus samtalsavgifter 100 min * 0,69 = 69 kr (de flesta av mina polare har inte Comviq, vad jag vet). Det låter plötsligt inte så billigt, då kan ju faktiskt Telia konkurrera med sitt iMini. Vad är det som är så dåligt med det? 100 samtalsminuter, det är ju ungefär vad både du och jag ringer per månad. 100 SMS räcker dessutom för mig, 100 MB kan nog bli svårt, speciellt om man inte surfat på mobilen tidigare (nyhetens behag ).
Jag är sååå sugen på en iPhone... försöker bara hitta en bra ursäkt att köpa en.

För mig ärdet ju väldigt förmånligt eftersom de flesta av mina vänner har just Comviq.. Jag hade dessutom turen att beställa 1 GB data för 39:-/månaden innan dom höjde till 89:- och jag kommer då även få behålla mitt avtal om 39:-..
Nu kan jag ha fel men Telias 100MB gäller bara inom Telia Surfzon eller vad det heter och det är väldigt få sidor eller nåt åt det hållet som gör att man ens använder dessa 100 MB utan direkt använder data utöver dessa 100 MB..
Det är vad jag har läst, men Telia kan ju ha ändrat detta tills nu, någon som har mer uppdaterad info får gärna fylla i/rätta till det jag skrivit så att det blir korrekt!:cool:

Jag säger inte att Telia rakt ut är dåliga, men dom är dyra jämfört med många andra.. För mig är mitt Comviq-abonnemang det mest optimala och billiga alternativet för mitt typ av mobilanvändande..
Om det är samma sak för någon fast med Telia så är det ju självklart att den personen ska fortsätta med Telia.. Det hade jag gjort..:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-05 02:22
Ursprungligen av Joniels:

Äh, deras sunkiga täckning kan jag vara utan. Dessutom har dom höjt fastpriset på datatrafiken.

Alla kan ju inte hålla samma kvalité som Telia

Telias sms-tjänst utslagen

Ursprungligen av stensio:

Alla kan ju inte hålla samma kvalité som Telia

Telias sms-tjänst utslagen

Hahah klockren

Hoppas verkligen på Tele2 presenterar den. Dem har kanske inte bäst täckning, men det är jäkligt stabilt, vilket i sin tur är värt guld.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-05 02:26

Släpp den fritt istället! Det är bara Halebop som har "flatrate" sms till HELA VÄRLDEN. Innan det funkar med iphone blir det ingen.

Är det jag som inbillar mig, eller har Tele2 byggt om sin webbsida? Tycker den helt plötsligt ser riktigt trevlig ut och faktiskt är ganska lätt att navigera nu. Trevligt!

Det kan ju teoretiskt sett vara så att de också kommer att börja sälja iPhone, om än kanske en aning osannolikt. Det är just biten att ställa till med en hel presskonferens bara för att förtälja att de minsann också kommer att sälja den där äppel-telefonen. Känns inte riktigt rätt, utan snarare något man använder en pressrelease till. Fast jag kan också ha helt fantastiskt fel! Vi får se lite senare idag.

Ursprungligen av Bluestreak:

Är det jag som inbillar mig, eller har Tele2 byggt om sin webbsida? Tycker den helt plötsligt ser riktigt trevlig ut och faktiskt är ganska lätt att navigera nu. Trevligt!

Ja, det verkar som de slopat den förut så assymetriska och svårnavigerade hemsidan. Skönt med ett fyrkantigt format med lättnavigerade menyer.

Och hoppas på att Tele2 börjar sälja iPhone, skulle vara väldigt kul. Om man inte köper den där utan hellre hos Telia är det ju ändå bra för konkurrensen. Då kanske Telia tar sig en titt på vissa av sina priser.

Och så har de börjat med mini,midi,maxi-abonnemang för mobilt nät...
29,99 och 189:- i månaden...

Ursprungligen av RockyMontana:

Och så har de börjat med mini,midi,maxi-abonnemang för mobilt nät...
29,99 och 189:- i månaden...

Ringde precis till Tele2 och frågade om dom kommer få Turbo 3G även på deras mobiltelefonabbonemang. Och deras svar var förhoppningsvis innan nyår. Priserna de har nu är inte som ovan, utan 29 kr (200mb), 89kr (1gb) och 159kr (5gb).

För mig som inte surfar så mycket på min iPhone idag, så är ju mittenalternativet helt ok. Speciellt efter nyår om Turbo kommer igång. Har idag Telenor, men de har ju inget liknande. Deras maxtaxa 19/dygn är ju i jämförelse riktigt kasst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-05 11:03

Man kan ju hoppas. Telia behöver konkurrens när det gäller iPhone, mini/midi/maxi abbonemangen är ju svindyra i förhållande till vad man får.

Ja, men som sagt så känns ju en presskonferens lite väl? Vi får väl se snart.
Angående hemsidan så verkar den gamla finnas kvar ibland, då man kommer till den när man trycker på vissa länkar. Kanske något som ändras successivt, eller så ligger det kvar historik i min webbläsare som jag måste uppdatera...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-11-05 12:26

Spännande, Telia behöver konkurrens och jag behöver en iPhone

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-11-05 12:47

Engligt vissa rykten ska det handla om bredbandstelefoni...

Det har ingenting med iPhone att göra. Telia har ensamrätt minst ett år till.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-05 14:55
Ursprungligen av Zimmerman:

Telia har ensamrätt minst ett år till.

Hur vet du det ?

Det kan jag inte säga. Du behöver inte tro mig

Ursprungligen av obibobi:

Hur vet du det ?

Ursprungligen av Zimmerman:

Det kan jag inte säga. Du behöver inte tro mig

Tre, Apple och Telia har väl alla skrivit att Telia inte har ensamrätt?
Eller blandar jag ihop något nu, har för mig att jag läste något sådant.

Att det mer var en fråga att komma överens med Apple.

Apple uttalar sig ALDRIG om sådana saker. Telia vet eftersom dom har sajnat dealen - som också gör att dom INTE får uttala sig om saken. Tre vet ingenting - dom svamlar i eget intresse (=ljuger).
Så - allt du hört är lögn och påhitt. Detta gör dock inte mitt påstående sannare.

Ursprungligen av Rossifumi:

Tre, Apple och Telia har väl alla skrivit att Telia inte har ensamrätt?
Eller blandar jag ihop något nu, har för mig att jag läste något sådant.

Att det mer var en fråga att komma överens med Apple.

Ursprungligen av Zimmerman:

Apple uttalar sig ALDRIG om sådana saker. Telia vet eftersom dom har sajnat dealen - som också gör att dom INTE får uttala sig om saken. Tre vet ingenting - dom svamlar i eget intresse (=ljuger).
Så - allt du hört är lögn och påhitt. Detta gör dock inte mitt påstående sannare.

Ditt påstående är nonsense. OM apple haft ensamrätt i ett helt år hade knappast tele2 suttit i förhandlingar med Apple:
Privata Affrer - Tele2: Frhandlar med Apple kring frsljning av Iphone

Du menar Telia där du skriver Apple antar jag...

Du ska inte tro allt som står i tidningarna Och dessutom...vad står det? Att dom förhandlar. Jaha - so what? Det sitter väl en miljon företag och förhandlar med Apple...liksom...
Nå - anta att Tele2 sitter och förhandlar om iPhone och får en deal med Apple. Den börjar då att gälla om ungefär ett år. Så - nonsens och nonsten
Telias ensamrätt i Sverige upphör hösten 2009. That's it. Hur jag vet? No comments...men Telia/Sonera är ett stort företag och idag vet minst ett hundra personer hur dealen med Apple ser ut. Byråkratin kräver det för att funka. Och om hundra pers vet någonting så vet alla det

Ursprungligen av PeeMaN:

Ditt påstående är nonsense. OM apple haft ensamrätt i ett helt år hade knappast tele2 suttit i förhandlingar med Apple:
Privata Affrer - Tele2: Frhandlar med Apple kring frsljning av Iphone

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-11-08 10:31
Ursprungligen av PeeMaN:

Ditt påstående är nonsense. OM apple haft ensamrätt i ett helt år hade knappast tele2 suttit i förhandlingar med Apple:
Privata Affrer - Tele2: Frhandlar med Apple kring frsljning av Iphone

Alla operatörer har suttit i förhandlingar med Apple ända sedan telefonen släpptes. Trots det så har ingen fått något avtal och ingen säljer telefonen - förutom Telia.

Säger inte det något?

Det sades ganska bestämt att Telias ensamrätt bara vara tre månader. Det har vi passerat för länge sedan.

Säger inte det något?

Telia skulle inte ha ensamrätt, inte ha ett exklusivt avtal men som det ser ut idag så är det faktiskt så?

Säger inte det något?

Telia har nu delat med sig av försäljningsrätten till en del andra återförsäljare - märk väl Telia har gjort det, inte Apple.

Säger inte det något?

  • Medlem
  • 2008-11-05 13:07

Jag hade gärna sett att de sparkade igång Turbo-3G för "vanliga" mobiltelefoni-abonnemang... Men det kanske är för mycket begärt...

Om 38 min får vi veta. Har haft Tele2/Comvic i tjugo år och det har alltid fungerat bra faktiskt. Om de får iPhone skulle jag fundera på en iFån även om jag inte har råd just nu.

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-11-05 13:35

har haft tele2 väldigt länge, och är det något jag har att klaga på så är det deras kundtjänst och kundbemötandet.
Jag tror det skulle bli väldigt jobbigt för tele2 och deras eventuella iPhone kunder om de börja sälja iPhonen. Jag tror inte de skulle kunna hantera det kundtjänstbehovet som kommer uppstå.
Telia har avsatt en del av sin kundtjänst för iPhonefrågor. tycker det är rätt så talande för vilket behov av hjälp iPhonen skapar för folk som inte sitter och kollar upp allting på internet.

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-11-05 13:36

säger inte att tele2 inte också skulle kunna avsätta en del av sin kundtjänst till iphonen men jag tror inte det är särskilt troligt om jag får utgå från den service jag har fått när jag varit i kontakt med dem tidigare

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-11-05 14:03

Ingen iPhone iaf.

En get, happy hour som varar i många timmar och nya erbjudanden. Jahapp... Antiklimax någon?

Bevaka tråden