Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemsida för påhittad fotograf ...

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Istället för att bara lägga till bilder i min vanliga portfolio, valde jag att göra en egen sida för mina nytagna retro bilder, lite i gammal Hollywoodstil, och under annat namn för skojs skull.

Joseph P Lutz - Photography (hollywood, portraits,fresnel)

Grymt snyggt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-23 22:43

Rolig idé! och som en bonus Jäkligt snygg sida och riktigt bra foton! bra jobbat!

riktigt grym webbplats! välarbetad och skön att se på

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-26 11:28

Sjukt fin sida
Bra jobbat!

Sicket fynd !
Råkade på den här sidan när jag letade efter något.
Jättefina bilder och så snygg webbsida !!

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-12-20 11:32

Snyggt som tusan, är dock lite allergisk emot flashsidor, men fin fin var den.

Sweet.. Proffsig, vilken är målgruppen?

Det finns ingen uträknad målgrupp, annat än att ha sidan som en del av ens portfolio. Den behövde göras bara Är på g med nästa projekt nu, kanske kommer det en sajt med det om ett par månader.

jättefina bilder verkligen.
Jag är också allergisk mot siter som bygger helt på flash dock.

Sen fanns det inte så mycket mer än bara bilder, och det är jag också ganska allergisk mot när det kommer till websiter.
Det behövs text. Oavsett om det är bara för att läsa om bilderna, en för sig, eller helt album i taget eller om konstnären... ptja, du fattar grejen...
och kontaktsidor är trevligare än att kontakt-länken är en mailto:
Många använder inte mailprogram utan bara webmail (vilket förvisso är ganska oförstårligt också ) och då kan det vara bra att lägga ut den i text tillsammans med någon annan info om man så vill...

Jag tyckte sidan kändes ganska tom fastän den hade så mycket att visa.
Så fortsätt utveckla!

Det kanske finns Clarityn eller Zyrlex mot Flash =).

Text finns i biografin. Kontakt-formulär håller jag med om borde finnas. Ska jag nog slänga dit. Den lilla navigeringen som finns är en smula otydlig oxå.

Normalt gör jag mina foton som en liten session på www.modellbilder.se men tänkte göra lite annorlunda denna gång och så blev det denna sajt.

Nu har jag köpt domän-namn för nästa projekt =). Ska börja fota för det ganska snart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 10:53

Pelle, jag kommer ha dig i en shortlist för någon fotografering framöver, grymt snygga bilder.

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 10:36

Snyggt! Superkul att se en så väl genomförd bra idé för boken! Helt rätt att jobba ut en idé på det sättet! På alla sätt full pott IMHO. Tekniskt, idé, detaljer, genomförande - högsta betyg, inget snack! Gillar föresten verkligen den sköna bilden på den äldre mannen i slutet! Ser fram mot nästa serie. Du hamnar på min shortlist också!

RockyMontana, det är inte ovanligt att allergier försvinner av sig själva när man blir lite äldre. Så håll ut!

Imponerande - minst sagt! En fråga, vilket program är allt gjort i, frågar för att jag letar efter ett bra plugin till Wordpress som kan visa bilder på ett snyggt sätt... använder nu "DM-albums" som inte känns bra.

Riktigt snyggt gjort,

Är i allmänhet emot flashsidor för att det mesta går att göra med ajax m.m. men denna är imponerande.

Pelle Piano is number one in Sweden. Since many years. När det gäller estetisk grafik och digitalt bearbetad bild så är det ingen som slår honom idag. Eftersom behandlingen förutsätter originalbilder av yppersta kvalitet så är han givetvis också en utmärkt fotograf och ljussättare.
När man inser hur mycket tid varje bild tagit i arbete så kan man också lugnt fastslå att mannen är galen. Alla genier är galna.

R. Zimmerman, Joseph P Lutz promotor.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-09 12:24

Imponerande och slående retro-bilder. Ser verkligen ut som fotografierna på de gamla Hollywood-stjärnorna. Här ligger man rejält i lä...

Väldigt snygga bilder! Och dessutom gillade jag det enkla flash-upplägget.

1
Bevaka tråden