Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Java problem...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och lär mig Java har kommit en bit men nu har jag fått ett error som jag inte vet vad det betyder. Jag använder mig av ProjectBuilder och det har fungerat alldels utmärkt fram tills nu.
Jag kompilerar och det går bra men sedan står det:
Run session aborted: No launchable executable to run.

Jag fattar ungeför vad det betyder men vad ska jag göra åt det? Jag som trodde jag skrivit allt rätt.

Här är koden.

Din kod fungerar fint om man kompilerar och kör från terminalen, så antagligen är det någon inställning som är fel.

Hmmm okej. Jo den fungerade hos en kompis som körde den via ProjectBuilder också. Så det måste vara en inställning jag har. Får kolla igenom dem.
Får väl återkommer ifall det felar ändå.

Visst koden fungerar utmärkt via terminalen, men det vore bra om den fungerade i ProjectBuilder också. Varför den inte för det det nu vet jag inte. Provade att skriva ett par andra små program, de fungerar perfekt, så varför inte detta med?
Vad kan det vara för inställningar som krånglar?

Så där ja. Då löste det sig. På ett lite underligt sätt som kanske någon kan förklara varför.

Jag ändrade projekt typen från Swing App till Tool och då fungerade det att köra min kod.

Vad är skillanden mellan alla olika java projekt man kan starta?

1
Bevaka tråden