Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop CS3 för digitalfotografer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag funderar på att köpa boken Photoshop CS3 för digitalfotografer på svenska. Är det någon här som vet om menyval etc bara skrivs på svenska i boken eller om det även är på engelska? Jag har en engelsk version av photoshop, och är det då bara på svenska i boken köper jag hellre den engelska versionen.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-12-28 13:28

Här finns ett provkapitel du kan läsa...
http://media.pagina.se/produkter/bok/6360924X/6360924X.pdf
Verkar vara på svenska

Tack! Synd att dom inte gör som t.ex. moderskeppet, där dom skriver "öppna menyn arkiv/spara (file/save)". Det får bli den engelska.

Ser nu att den engelska dessutom ät dyrare än den svenska versionsn (i alla fall på Bokus). Det måste vara första gången i världshistorien.

  • Medlem
  • 2008-12-28 14:21

Jag har boken för CS2. Där skriver dem exvis "Gå till menyn Bild, vid Justeringar och välj Exponering(...)", så nej, alla menyer skrivs på svenska i den svenska boken.

Men så scårt är det väl inte att hitta rätt bland menyerna? Brukar ju inte vara så mycket att kunna ta fel på när man väl blivit lotsad till rätt meny och undermeny/dialogruta.

  • Medlem
  • 2008-12-29 11:30

Satsa på CS4, där kan man redigera i RAW-filerna direkt.

1
Bevaka tråden