Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skins för iPhone!

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-25 10:40

Jag har hittat en svensk site (coolstore.se) som säljer skins för iphone, både 2g och 3g. Jag har tidigare sett några amerikanska sidor som sålt men ingen svensk sida. Jag köpte detta:
http://coolstore.se/product.asp?product=50⊂=10&page=1 och är väldigt nöjd. Det finns även skins för ps3, wii och xbox 360.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-08-25 11:48

Är det klistermärken man sätter på? Hur bra passar dem, kan du inte ta lite bilder (gärna lite närbilder) och lägga upp?

Handlar den här tråden om tillbehör eller själva iPhonen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-25 14:09
Ursprungligen av theplague:

Handlar den här tråden om tillbehör eller själva iPhonen?

Finns det en bättre tråd? isåfall ber jag att någon moderator flyttar tråden så att den hamnar rätt.

Ursprungligen av Pascoe:

Är det klistermärken man sätter på? Hur bra passar dem, kan du inte ta lite bilder (gärna lite närbilder) och lägga upp?

Det är en vinyl/silikon-film som man sätter på. Jag fixar bilder också, tyvärr kan jag inte göra det förens i början av nästa vecka.

Ursprungligen av qxziw:

Finns det en bättre tråd? isåfall ber jag att någon moderator flyttar tråden så att den hamnar rätt.
.

Framförallt finns det en hel sektion för tillbehör: iPod- & iPhonetillbehör - 99.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-25 14:29
Ursprungligen av theplague:

Framförallt finns det en hel sektion för tillbehör: iPod- & iPhonetillbehör - 99.se

Ser man på. Fel av mig. Hoppas att någon moderator kan skicka över tråden dit.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-20 18:48
Ursprungligen av qxziw:

Finns det en bättre tråd? isåfall ber jag att någon moderator flyttar tråden så att den hamnar rätt.

Det är en vinyl/silikon-film som man sätter på. Jag fixar bilder också, tyvärr kan jag inte göra det förens i början av nästa vecka.

Blev det några bilder?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-12-27 13:50

Några iPhone-Gelaskins finns också hos PimpMyPod. Billigt alternativ jämfört med att beställa från gelaskins.com!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 19:58
Ursprungligen av jakke90:

Några iPhone-Gelaskins finns också hos PimpMyPod. Billigt alternativ jämfört med att beställa från gelaskins.com!

Väldigt få och dyrare än gelaskins.com.

Detta låter mycket intressant.! Väntar på bilder och omdöme så beställer jag också

Är det ens någon skillnad på 2G skinsen och 3G skinsen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-25 16:10
Ursprungligen av bazzie:

Är det ens någon skillnad på 2G skinsen och 3G skinsen?

Ja det är nog rundningen på baksidan tror jag som är skillnaden.

fanns bara 5 "skins" att välja på till iphone 3g? Jag ska försöka stjäla tråden en liten liten stund bara, om någon vet något bra genomskinligt plast skydd till iPhone 3Gs baksida, ska helst sitta rätt snyggt då förstås så tala gärna ut (gillar att ha kvar det vackra i iPhone, annars känns det som man kan beställa en Cect och lägga klistermärken på)

Ganjaman..

Zagg.com

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2008-09-22 16:30

Finns på Inlife samt Humac i Stockholm

skins för Touch/iphone finns på mediamarkt

ville bara tipsa att mediamarkt har nu duktigt många olika motiv av skins för i princip alla apple-spelare. jag köpte ett snyggt svart med döskallar för min touch, tog 5 minuter att montera, och jag märkte att det blir inga klisterrester om man skulle vilja byta motiv. (fick montera om den några gånger...) kostade 149:-, och nu har jag en "ny" touch
vad som var extra ballt, var att man även fick en bakgrundsbild som var likadan som skinnet,.

PS: köpte även skin för min PS3 samtidigt...tog lite längre tid att montera, kanske 20 minuter.

Har beställt flera skins från www.decalgirl.com och dom har många motiv till många olika produkter.. Jag rekommenderar dom verkligen!!! Har köpt där i över ett år nu och är lika nöjd varje gång!!! Kvalitén och passformen på deras skins är oerhört bra!

Senast redigerat 2008-12-27 23:26
  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 22:57
Ursprungligen av Pain Reaper:

Har beställt flera skins från Xbox Skins ? Custom Xbox Skins and Xbox Stickers for Game Consoles and Controllers och dom har många motiv till många olika produkter.. Jag rekommenderar dom verkligen!!! Har köpt där i över ett år nu och är lika nöjd varje gång!!! Kvalitén och passformen på deras skins är oerhört bra!

Jädrar vad många

Är de likadana som gelaskins? (de ser lite annorlunda ut på bilderna)

Ursprungligen av zappee:

Jädrar vad många

Är de likadana som gelaskins? (de ser lite annorlunda ut på bilderna)

Det är samma som i de andra här..
Gelaskins har en annan form på sina bara..
Men hos DecalGirl får du både baksida, framsida och en blid som du kan ha som bakgrund så att skärmen flyter ihop med ditt skin..
Det är busenkelt att sätta dit och lämnar inte det minsta klet efter sig om du vill ta bort det i framtiden, slitstarkt och väldigt tåligt mot repor och skit.. Jag har det på min iPhone 3G, min MacBook, Min Xbox 360, HD-DVD-spelaren till min 360 samt till nya iPod Nano..
Och jag kommer fortsätta köpa därifrån för dom är pålitliga, säkra och sätter uttropstecknet efter Kvalité!:)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-28 12:37
Ursprungligen av Pain Reaper:

Det är samma som i de andra här..
Gelaskins har en annan form på sina bara..
Men hos DecalGirl får du både baksida, framsida och en blid som du kan ha som bakgrund så att skärmen flyter ihop med ditt skin..
Det är busenkelt att sätta dit och lämnar inte det minsta klet efter sig om du vill ta bort det i framtiden, slitstarkt och väldigt tåligt mot repor och skit.. Jag har det på min iPhone 3G, min MacBook, Min Xbox 360, HD-DVD-spelaren till min 360 samt till nya iPod Nano..
Och jag kommer fortsätta köpa därifrån för dom är pålitliga, säkra och sätter uttropstecknet efter Kvalité!:)

Aha, så framsidan är också med motiv? Är de av samma typ som baksidan?

För gelaskins har bara baksida och med en plastfilm som tillägg till framsidan.

De som finns på Mediamarkt (de hade väl ett 40tal olika motiv när jag var där) ÄR Decalgirls skins under annat namn så det går både snabbare och billigare att ta sig till en Mediamarkt butik (om man har ngn i närheten..) än att beställa från USA...
(Polare till mig beställde från usa, totalt gick det på 41 dollar med frakt osv )

PS: såg idag att de även fanns på Elgiganten inne i Stockholm, samma priser.

ja, både framsida och baksida, samt "skärmbild" som du tankar hem genom en kod du får.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-29 23:26
Ursprungligen av whitewolf:

De som finns på Mediamarkt (de hade väl ett 40tal olika motiv när jag var där) ÄR Decalgirls skins under annat namn så det går både snabbare och billigare att ta sig till en Mediamarkt butik (om man har ngn i närheten..) än att beställa från USA...
(Polare till mig beställde från usa, totalt gick det på 41 dollar med frakt osv )

PS: såg idag att de även fanns på Elgiganten inne i Stockholm, samma priser.

ja, både framsida och baksida, samt "skärmbild" som du tankar hem genom en kod du får.

Får kolla på det. Dumt att jag missade det när jag var på Mediamarkt häromdagen.

Ursprungligen av whitewolf:

De som finns på Mediamarkt (de hade väl ett 40tal olika motiv när jag var där) ÄR Decalgirls skins under annat namn så det går både snabbare och billigare att ta sig till en Mediamarkt butik (om man har ngn i närheten..) än att beställa från USA...
(Polare till mig beställde från usa, totalt gick det på 41 dollar med frakt osv )

PS: såg idag att de även fanns på Elgiganten inne i Stockholm, samma priser.

ja, både framsida och baksida, samt "skärmbild" som du tankar hem genom en kod du får.

Det är ju bekvämt!:D
Men att det blev så dyrt för honom.. Jag betalade ca 50 dollar för ett laptop-skin, ett iPhone 3G-skin och ett iPod Nano-skin.. Och inte mycket mer för min leverans innan den som bestod av ett fullt skin till min Xbox 360, min HD-DVD-spelare till min 360, min gamla iPhone och till PSP..:tveksam:

Men Mediamarkt och Elgiganten är ju värda ett besök nu tack vare dig!:D

lite offtopic kanske...men "råkade" hamna på Mediamarkt Nacka idag för att kolla på ny laptop...det blev istället (....) ett nytt Skin till min gamla bärbara dator! efter lite pyssel och knåp( det fanns en generell storlek. samt måttanpassade, men inte till min dator), så har jag i alla fall snyggaste laptopen på min gata

Ursprungligen av whitewolf:

lite offtopic kanske...men "råkade" hamna på Mediamarkt Nacka idag för att kolla på ny laptop...det blev istället (....) ett nytt Skin till min gamla bärbara dator! efter lite pyssel och knåp( det fanns en generell storlek. samt måttanpassade, men inte till min dator), så har jag i alla fall snyggaste laptopen på min gata

Inte om du bor på samma gata som jag

  • Medlem
  • 2009-09-09 11:51

Är dessa skins så tunna att det funkar med iPhonehållaren?
(Alltså den här: http://macoteket.se/product_list.jsp?group_id=1533890&product_id=1547856)

Spelar det nån roll om man har svart eller vit? Vissa skins är ju liksom vita eller svarta i grundfärgen...

  • Medlem
  • 2009-09-09 12:05

Finns det något svensk företag där man kan göra skin med egna motiv, eller är det typ Skinit som gäller?

1
Bevaka tråden