Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur synka itunes mot ipoden?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-12-26 23:07

Har lagt över all min musik på en extern hårddisk, undrar om det är någon som vet hur jag synkar poden och itunes utan att alla mina spellistor osv försvinner från min ipod?
Man synkar ju ipoden mot datan, nu behöver jag alltså göra tvärtom, för att sitta och göra allt manuellt har jag inte tålamod till....

Nån som vet?

Fattade ungefär hälften.

Du kan inte (av upphovsrättsskäl) kopiera musiken från iPod till datorn.

Det finns program (många) som går runt detta kopieringsskydd.

  • Oregistrerad
  • 2008-12-27 16:54

ja jag skrev lite luddigt, trötter.

men vart får man tag på såna program då?
det har ju försvunnit musik från hårddisken som jag bara har kvar på ipoden och hur gör m,an för att behålla dom när man synkroniserar?

Jag vet inte vad de heter - jag har bara en liten shuffle som jag mest kör podcaster på på jobbet...:)

Men jag kollar lite på Versiontracker.com (bra ställe)

Jag sökte på "ipod backup" och fick upp de här:
http://www.versiontracker.com/php/qs.php?mode=basic&action=search&str=ipod+backup&srchArea=macosx|macosx-all&submit=Go

Du får väl kika lite tills du hittar ngt som passar - det finns ju en del freeware t o m .

Ser ditt nick: imported hayabusa ; antingen

kör du överjävlig hoj, eller
har du ornitologintresse (hayabusa = jaktfalk), eller
är du adopterad från japan ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-27 18:26

Jag förstår, det program jag tror du letar efter heter Senuti och kan tankas härifrån http://www.fadingred.com/senuti/. Jag satt i samma läge som dig och med det här programmet får du fram all musik och media i ipoden och kan smidigt flytta över media till iTunes biblioteket i detta program. Jag hoppas du blir nöjd..

Kolla här efter DiskAid och TuneAid. De vet jag flera som använder. DiskAid är gratis. Se till att ha de senaste uppdateringarna vilket är 8.0 för iTunes och 2.2 om du har en iPod Touch (det står inte vilken iPod du har).

1
Bevaka tråden