Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Detta tillbehör är inte gjort för iPhone" när iPhonen är på laddning?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Solna
  • 2008-04-06 22:00

Får detta meddelande när min iPhone står i dockan på laddning:

Detta tillbehör är inte gjort för iPhone
Vill du aktivera flygplansläge för att minska störningar? du kommer inte kunna ringa eller ta emot samtal.

Står ett tag och sedan så försvinner det...

Händer bara ibland... inte alltid. Men just nu när den sitter i så kommer det upp lite då och då...

Någon som har någon aning om varför och hur man i så fall kan fixa det?

/Johan

  • Medlem
  • 2008-04-06 22:11

Jag får samma meddelande när jag kopplar in en iTrip. Jag bara struntar i det.
Är det inte originaldockan får du nog leva med det.

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-04-06 22:26

Är originaldockan, dock usb kabeln är från iPod Touch, men dem ser ju likadana ut och fungerar väll likadant?

/Johan

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-04-06 23:57

Fick samma problem med originaldockan och originalkabel, fick dock inte något meddelande med kabeln direkt i iPhonen. Så jag har helt enkelt slutat använda dockan. Har inte testat med någon annan docka, men jag utgår från att dockan på något sätt är paj, kanske har kommit skräp i den eller stift som oxiderat.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-07 00:52

Får samma meddelande och kör med orginal docka och kabel. Men det händer så ytterst sällan så det är knappast ett problem för mig.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-04-07 20:14

Har hänt någon gång med mig med. Fast bara när dockan är i men inte kabeln. Det är orginal docka för mig med.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-04-27 23:36

Jag har samma problem med min, har googlat lite och det visar sig vara en kortis i någon av kontakterna på telefonen. Det kan uppstå av damm, skit eller om det har kommit in fukt i kontakterna (30-pin hålet för dockan och hörlursuttaget). Det kan hjäpa om man tvättar kontakterna med sprit och någon borste av finare sort och sedan låta det torka.

Mitt meddelande kommer upp helt slumpmässigt även om jag inte har något ipluggat i telefonen. Har provat att tvätta rent, det hjälper för stunden men problemet kommer tillbaka efter någon dag igen. Hade varit grymt om någon kunde fixa ett hack för att slippa meddelandet

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-05-27 19:24

Har nu löst problemet på min telefon. Imorse försovde jag mig pga att alarmet blev avstängt när skylten "Detta tillbehöret är inte gjort för iPhone..." dök upp. När jag en timme senare vaknade och insåg att jag försovit mig tryckte jag bort meddelandet och då gick alarmsignalen igång.

Detta fick bägaren att rinna över. Som det har sagts tidigare i denna tråden så beror felet på att det är skit i kontakterna. I vilket fall, nu tänkte jag att det får bära eller brista, så jag pumpade in elektronikrengöring i min iPhone, och tänkte startar du inte efter dethär så ska du få en flygtur ner från 3:e våningen.

Men när jag vänder på telefonen så ser jag att den bootar om (och jag hade inte varit inärheten av on/off-knappen) så nu trodde jag mina sista sekunder var inne med min iphone, men ikke. Den startade perfekt och inte nog med det, problemet med felmeddelandet var borta. Dock såg jag att hela displayen var fläckig, men nu efter en timmes användning har allt torkat upp och nu är telefonen i perfekt skick.

Varningens finger till de som vill prova detta. Detta kan förmodligen göra kortis i hela telefonen eller paja hela displayen eller touchskärmen. Tänk igenom noga innan du gör det, det kan vara sista gången den startar upp. Men i mitt fall så hade jag inte så mycket val.

Ett tips till er som vågar prova: Lägg telefonen på "rygg" när ni sprayar in elektronikrengöringen, tror det är mindre chans för att paja displayen.

1. Plugga i 30pin kabeln till datorn, kommer meddelandet upp då är det detta uttaget som är kass.

2. Har du problem när du pluggar i hörlurarna så du får slita dem in och ur innan du får något ljud i dem när du kör ipoden är det problem med detta uttaget.

Hoppas det kan vara till hjälp för någon, skicka ett PM om ni undrar något.

/a

  • Medlem
  • 2008-12-27 12:36

Blåste

Hade samma problem, blåste bara kraftigt in i hörlurshålet några gånger sen var problemet fixat!

1
Bevaka tråden