Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Marknadspris på en svart macbook nu

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

köpt i september 2008.

Senaste modellen, garanti kvar och brukad normalt. Vad är rimligt marknadspris nu?

Tacksam för svar,

/Gabriel

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-25 00:13

Med koreanskt tangentbord sjunker priset rejält. [julbitter]

Hmm, gor det verkligen det? Anda skillnaden ar att de koreanska tecknen sitter uppe i hornen och det ar engelsk teckenuppsattningslayout.

6000kr. Kanske.

Just nu när folk blir av med jobben itusental över hela Sverige så är det väl inte bästa läget att försöka sälja en dator öht.

Sålde en MBP nyligen, en 17", jag fick ca 50% av dess nypris. Den var tre månader gammal, inte en repa, hade Apple Care, Svenskt Tangentbord och t o m originalkartongen kvar.

Han som sålde den gjorde sitt livs bästa fucking affär. Tro mig.

Så glöm alla "bra" priser, var glad om du blir av med den.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-12-26 22:56

Oj, halva priset på 3 månader.. ja det kan man verkligen kalla sitt livs bästa/sämsta affär!! Fast du har nog rätt, det är inte längre säljarens marknad...

Ursprungligen av Goflorp:

Sålde en MBP nyligen, en 17", jag fick ca 50% av dess nypris. Den var tre månader gammal, inte en repa, hade Apple Care, Svenskt Tangentbord och t o m originalkartongen kvar.

Han som sålde den gjorde sitt livs bästa fucking affär. Tro mig.

Så glöm alla "bra" priser, var glad om du blir av med den.

Ursprungligen av iMoz:

Oj, halva priset på 3 månader.. ja det kan man verkligen kalla sitt livs bästa/sämsta affär!! Fast du har nog rätt, det är inte längre säljarens marknad...

Korrekt iakttaget min kär Watson...

Man får vara glad att man int ehar ngn tvåmiljoners segelbåt på lån....

Ang Macbooken. Jag tror mera på att behålla den. Man går back så in i bonken på att försöka sälja den. Dessutom skulle du bara råka ut för "prutare" efter att de får se tangentbordet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-27 00:13
Ursprungligen av gabrielp:

köpt i september 2008.

Senaste modellen, garanti kvar och brukad normalt. Vad är rimligt marknadspris nu?

Tacksam för svar,

/Gabriel

5500-6500 kr är rimligt. Får du ut 7500 kr är det en bra affär. Ett tips är att sätta ut ett pris med lite prutmarginal.

Men det är surt att sälja datorer nuförtiden.

Prova beräkna och se vad Mac2Sell rekommenderar för pris:

http://www.mac2sell.net/

Senast redigerat 2008-12-27 00:33

Då behåller jag den. Jag har inte behov av pengar men det är lite surt att den bara ligger nu när jag är i tagen och ska köpa den nya macbooken. Får ge bort den till någon i familjen.

Tack för era svar iaf!

/g

Ursprungligen av gabrielp:

Då behåller jag den. Jag har inte behov av pengar men det är lite surt att den bara ligger nu när jag är i tagen och ska köpa den nya macbooken. Får ge bort den till någon i familjen.

Tack för era svar iaf!

/g

Fruns gamla vita 12" Powerbook gör idag tjänst hos syskombarnen.
Deras far är - eller snarare VAR - inbiten PC-skalle...

Barnen älskar datorn. Hans sambo använder helst den (istf PC'n) eftersom den "fungerar ju alltid och så är den så liten och go."
Pappan sitter mer och mer sällan med PC'n ...

hehehehhe, Man smyger på dem en Mac...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-28 07:25

Mac2sell.net tycker att 8.500kr för min svarta Mb 2.0/2Gb/120Gb är priset jag kan få.
Har dessutom Apple Care.

Kanske dags att snegla på en Alu

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Mac2sell.net tycker att 8.500kr för min svarta Mb 2.0/2Gb/120Gb är priset jag kan få.
Har dessutom Apple Care.

Kanske dags att snegla på en Alu

Yes!!

Tycker och tycker.
Det hjälper ju inte om man inte hittar en köpare.
Oftast är det ju där problemet ligger.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-12-30 15:52

Jag sålde min Macbook för någon månad sedan och fick ut betydligt mer än jag hade hoppats på. Köpte den direkt när Macbook släpptes 2006, och jag valde den billiga modellen dessutom. Sedan dess uppgraderade jag till 2Gb Ram och 250Gb HD och skickade med en displayadapter. Fick 5780 för den på Tradera! Tyckte att han som köpte den gjorde en dålig affär så han fick den för 5500. På Blocket däremot försökte jag sälja den i ungefär en månad men det var ingen som ville ha den änns för 4500, med samma beskrivning som på tradera. Kanske hade jag tur, men det var flera som var med och bjöd ända upp till 5500.

Edit: Glömde tillägga att jag köpte den i Australien så den hade engleskt tangentbord till råga på allt

1
Bevaka tråden