Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var hittar man nytt nätaggregat till LaCie?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-12-21 09:40

Hej!
Min LaCie ethernet nätverkshårddisk lyser lite svagt men är stendöd, jag har läst i andra trådar att det kan vara nätaggregatet som halvt har pajat.
Kan någon tipsa mig om vart man enklast vänder sig för att dels testa om det är det som är felet och dels vart man i så fall kan köpa en sådan reservdel.
Garantin har tyvärr passerats med en månad...
PM:a gärna ifall det inte är tillåtet med "reklam" här i forumet.
tack på förhand - nocke/anneli

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-21 10:33

ingen risk att det isåfall skulle bli någon bra reklam för lacie, deras nätaggregat är verkligen riktigt dåliga, jag har haft liknande problem med 3 st.

Det blir säkert minst lika dyrt att repara som att köpa en ny.

Kontakta lacie och hör om de kan rekommendera en verkstad.

  • Medlem
  • 2008-12-21 14:34

...fortsättning: Nu när jag har kollat lite så ser jag att på LaCies hemsida står det att produkterna har 3 års garanti, men försäljningsstället ger 1 års garanti.
Hoppas att få tag i svenska LaCie-kontoret efter helgdagarna och höra om de kan hjälpa mig vidare. Tycker inte om sånt här, vill ha det fixat med en gång...

/nocke/anneli

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-22 01:08

en gång som jag använde lacie's garanti (3 år) så var de grymt snabba o smidiga, har för mig att det var just i juletid och disken hämtades och lämnades med bud och var fixad på typ 5 dagar, vilket får anses som över förväntan när grejerna ska till frankrike.

Skulle vara kul att höra hur det går.

  • Medlem
  • 2009-01-26 18:17

Det var nätaggregatet! Observera garantitiden!

Hej alla!
För ett par dagar kom ett kuvert med ett nytt nätaggregat. Det var inte blixt-snabbt levererat men ändå relativt snabbt.
Och till min lättnad så var det aggregatet som hade varit trasigt, med det nya susade hårddisken igång så fint och gick direkt att ansluta till med samma gamla IP-adress och allt.
Slutet gott allting gott.
Men det kan vara lite lurigt det där, säljaren ger 1 års garanti men i manualen stod det 3 års garanti. Lätt att missa!
På LaCies hemsida gick det lätt att fylla i produktens id-nummer och någon dag senare hade man svar från en tekniker där.
Hälsningar Anneli/Nocke

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-01-29 01:30

Btw så är det ju så att vi i Sverige har 3 års garanti/reklamationsrätt mot tillverkningsfel, och att såna saker som nätagg går sönder bör falla under reklamationsrätten. Värt att ha i åtanke om de konstrar...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-02-02 23:18

Hmm. Men det är skillnad mellan garanti och reklamationsrätt - så det där snedstrecket är missvisande.

1
Bevaka tråden