Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iChat video error

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-22 15:25

Jag har en bekant som äger MacBook Pro med inbyggd iSight (webkameran).
Damen har kunnat chatta + använda video med senaste iChat version (Lepoard 10.5.4) mot sin dotter som bor i Australien. Damen har utan problem att använda video över halvår mot dottern. Dottern har en senaste MacBook.
Men nu fungerar inte video delen. Det meddelas "Ett kommunikationsfel uppstod under chatten". Bara text kommunikation fungerar hela tiden ! Damen eller dottern har inte ändrat någonting eller köpt till.
Jag testade själv med min MacBook Pro mot en kompis. Till min förvåning fungerar inte heller video delen ! samma meddelande ! Och det annan på nätverk...
Kompis säger att textdelen går via AMI server, men data o video går direkt emellan dator
Kan det stämma ?
Skit att det krånglar. Är det möjligt blivit fel hos AMI server ?
Det återstår kvar att kontrollera portar i router, men det har ju fungerat jätte länge o sedan plötsligt stopp för damen.
Jag undrar om ni har också problem med "Ett kommunikationsfel uppstod under chatten" ?. Hur löste ni då ? Tacksam för tips

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-09-17 19:48

Exakt samma problem som dig min herre. Någon som har en lösning på detta problem?

Prova att kommunicera en gång med brandväggen av.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-18 21:26

Problemet löste av sig själv !

Någonstans var det fel hos Telia (abonnemang hos dom) eller antal servrar någonstans ute i världen....

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-09-29 10:19

Jag och min sambo har också problem med iChat sen vi bytte till Leopard (10.5.5). Det är videodelen som hänger sig, tvångsavslut är enda lösningen. Nån som vet mer? Det funkade perfekt med Tiger...

Tacksam för hjälp, är hemifrån långa perioder under terminerna och videochatten har verkligen funkat bra.

Samma problem hos mina föräldrar. Endast text-delen som funkar på iChat. Video och skärmdelning funkar inte. " Ett kommunikationsfel uppstod..." dyker upp hos båda. De sitter på ett mobilt bredband.. Tele2 tror jag. Brandväggar och dylikt är öppna. Videon sköter vi nu över SKYPE istället, men skärmdelning hade räddat SÅ mig från SÅ mycket besvär. Deras felbeskrivningar är mycket.. innovativa..

Vad använder ni för "format" då? AIM?

jag har 10.5.6 och när jag försöker logga in så säger den den angivna värden kunde inte hittas

1
Bevaka tråden