Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är XP Pro x64 Edition nåt att ha?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-12-25 23:31

Som rubriken lyder, kan man använda denna version av Windows i t.ex. Bootcamp eller någon virtuell programvara som t.ex. Parallels?

Jag har börjat rensa lite bland all bröte som man samlar på sig

Ha en fortsatt God Helg!

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-12-26 03:59

jag har kört endel xp x64 på en "pc", funderar ju helt okej, som xp fast man kan ta nytta av 64bitars systemets fördel, partitioner över 2tb, över 3gb ram o så..

men allvarligt talat så är det döfött att köra xp idag, välj istället en vista 64 installation, ett bättre alternativ, dx10 stöd mm.

Ursprungligen av tim-:

jag har kört endel xp x64 på en "pc", funderar ju helt okej, som xp fast man kan ta nytta av 64bitars systemets fördel, partitioner över 2tb, över 3gb ram o så..

men allvarligt talat så är det döfött att köra xp idag, välj istället en vista 64 installation, ett bättre alternativ, dx10 stöd mm.

Och ett system som drar mer resurser utan någon större nytta om man är desktop-användare. Inte ens gamers har valt Vista i den utsträckning som man trodde.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-12-26 13:26

Jag funderade mest på om jag skulle installera 64-versionen istället för den XP jag redan har. Det är inte speciellt ofta jag överhuvudtaget använder Windows, men ibland så är jag tyvärr tvungen p.g.a. nåt program eller nån tokig hemsida som inte fungerar som den ska i OSX.
Det kanske är bättre att sälja av den om man nu får något för den?
Givetvis original med licenslapp och allt.

XP 64bit har aldrig lämnat beta stadiet! Ett OS från Microsoft lämnar beta stadiet först när SP1 har kommit. Stabiliteten avseende drivrutiner till XP 64bit lämnar ganska mycket övrigt att önska...Så satsa istället på Vista 64 SP1 om du vill ha något som liknar stabilitet;)

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-12-26 14:24

Vista? Nej du, då behåller jag nog hellre den gamla XP installationen och säljer av 64bit på Tradera istället.
Jag fick en demonstration av Vista utav en kompis med PC och kände direkt att bara en sån sak som utseendet gjorde mig alldeles yr...hahaha.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-12-27 23:38

Det är lite si och så med utbudet av program och drivrutiner till XP64. Det mesta finns ju iofs men inte allt som finns till XP32. Så om du nu kör Windows ibland för att det mesta går att göra på en Mac men inte allt så tycker iaf jag att XP32 är ett mycket vettigare väl än XP64.

Och som sagts ovan så är XP32 mera stabilt/mindre instabilt än XP64 vilket ju också kan vara ganska trevligt. Jag håller för övrigt med om att Vista inte är någon trevlig upplevelse så jag tycker att du göt helt rätt som skippar det.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-12-27 23:42

Då gör jag så..
ingen som vill köpa en 64bits XP?

1
Bevaka tråden