Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Misslyckat Aprilskämt

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tydligen har Mats postat ett misslyckat Aprilskämt på 99mac.com under natten - ett "oberoende test" av någon ung japansk popflicka. Naturligtvis är testet borta - personligen tycker jag inte att det var en lyckad parodi på våra seriösa tester i testlabbet.

Söt var hon i alla fall. :rolleyes:

Japanska popflickor är den bästa sortens popfickor.

Men det är rätt, testerna skall nog hållas "seriösa"...

Det var ursprungligen menat som ett test av nyhetssystemet, jag behövde kontrollera att jag kunde lägga upp nyheter som poppade upp på framsidan utan problem, med bilder och olika formateringar på texten. Samtliga av de jag tillfrågade efter jag lagt upp 'nyheten' tyckte om idén så jag bedömde att jag kunde låta den ligga kvar över natten. Efter att ha hört dina planer om aprilskämt tidigare tyckte jag att detta var ett förhållandevist oskyldigt dåd som skulle komma och gå utan några negativa följder.

Jag förstår dock att det lätt får 99mac och "Oberoende testat av.." reportagen att framstå som oseriösa, och den effekten var jag ju inte ute efter. Won't happen again!

/ Mats

Med anledning av det roliga inlägget om den Japanska flickan, så önskar jag omgående en omröstning angående hur många medlemmar på 99mac som är helt befriade från humor !
PS skäll inte på mig , jag fyller år idag !
DS

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-02 12:23

Om det var kul och inte oseriöst kan du väl lägga upp det igen Mats!

  • Medlem
  • 2003-04-02 12:32

Mats, känner du till "AK"? Hon är tydligen någon slags japansk vokalissa...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-02 14:05

Jag minns en gång när jag var på en föreläsning där en snubbe som hade jobbat åt FMV helt begeistrad visade stridsvagnssimuleringar i 3D.

En av tjejerna, som kom från Bosnien, fick en ångestattack och gick ut. Det var läskigt. Jag vet inte vad hon hade varit med om under kriget. En ung kille från Eritrea blev jävligt skraj och arg han också. Och det förstår jag. Hans farbror hade fått huvudet bortskjutet medan killen tvingades se på. Vapen skämtar man inte om.

Mondo65... Vad har vapen med denna tråd att göra?

För övrigt; Vapen är ofta vackra, om man betraktar dem som funktionel mekanisk konst. Det är inte vapnen som dödar, det är galningen bakom...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-02 14:15

Nej. Det är vapnen som dödar.

Mondo har förvillat denna tråd med en annan som heter "Misslyckat Aprilslämt 2"......så hans "vapen"-svar var nog menat att hamna här istället.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Jag minns en gång när jag var på en föreläsning där en snubbe som hade jobbat åt FMV helt begeistrad visade stridsvagnssimuleringar i 3D.

En av tjejerna, som kom från Bosnien, fick en ångestattack och gick ut. Det var läskigt. Jag vet inte vad hon hade varit med om under kriget. En ung kille från Eritrea blev jävligt skraj och arg han också. Och det förstår jag. Hans farbror hade fått huvudet bortskjutet medan killen tvingades se på. Vapen skämtar man inte om.

Mondo, exakt hur relaterar du detta till en borttagen tråd om en japansk popsångerska??

Edit: Såg Flenos förklaring. Mondo kanske borde kolla vilja trådar han postar i lite bättre...

Jag är övertygad om att Mondo här har fel. Jag skulle kunna skriva spaltmeter i ämnet.

Men... Känner att detta är fel forum för den diskussionen (Apple har väl hittils inte släppt någon stridsvagn?!?).

Kommer följaktligen att ignorera alla vidare inlägg i ämnet, men vill först klargöra att detta INTE betyder att motpartens ickeargument på något vis övertygat mig...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-02 14:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av thorman
Jag är övertygad om att Mondo här har fel. Jag skulle kunna skriva spaltmeter i ämnet.

Nej tack.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ma
Mats, känner du till "AK"? Hon är tydligen någon slags japansk vokalissa...

Nej, det namnet känner jag inte till. Gjorde en sökning på en Asiatisk cd-shoppingsite och hittade detta dock. Hon ser inte särskilt asiatisk ut, och jag har aldrig hört musiken själv.

http://global.yesasia.com/en/artIdxDept.aspx?aid=33508&section=index&code=j&

1
Bevaka tråden