Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kan iTunes synka iPod och iPhone samtidigt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2008-12-25 11:47

Eftersom iPhonen inte är kompatibel med iPod tillbehör funderar jag på att skaffa mig en begagnad iPod men undrar då hur det blir med synkningen med iTunes. Klarar den 2 enheter? Blir det samma prylar i bägge enheter isf?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-12-25 12:01

Japp!
Beror på vad du väljer att synka.

USB-strömmen

Det går bra att ha och synka både iPhone och iPod i samtidigt. De funkar som två oberoende enheter i iTunes.

En sak att notera är att iPhonen verkar dra mycket laddström från usb och gillar inte när andra strömförbrukare är inkopplade på samma usb-krets. Så ska du synka dem samtidigt får du koppla in dem på olika usb-portar på macen.

  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2008-12-25 12:38

Verkar ju både bra å dåligt. Bra att den klarar 2 olika enheter men dåligt om det blir samma saker för man lär ju ha mer prylar i iPoden då den har större minne än iPhonen. Eller finns det något sätt att ha 2 synkprofiler eller hur man nu ska uttrycka sig utan att klicka i å ur de man ska ha?

  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2008-12-25 12:44

Ok, hade iofs bara tänkt koppla in en enhet åt gången. Glömde notera att det är en PC jag har me men antar att iTunes funkar på samma sätt oavsett plattform.

1
Bevaka tråden