Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte kalibrera mediat vid försök att bränna skiva på mbp 3.1

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena, som rubriken säger, jag kan inte bränna skivor med min mbp 3.1.
När jag försöker bränna varesig det är en data skiva, musik skiva eller film i toast får jag felet: Går inte att kalibrera mediat.
Får samma felmeddelande i itunes.

Har haft datorn på ett skrivbord när jag försökt bränna så det har inte med att datorn ligger snett i soffan eller mitt knä..

Det konstiga är att jag kan läsa skivor, musik, data och filmer..

Är DVD'n i min mbp sönder eller vad är felet?
Om den är sönder vart kan jag köpa en ersättningsenhet och sätta in i datorn för ett vettig peng?

MVH Wille

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-23 18:19

Prova med andra skivor först, av annat märke.

Gjort det! Både DVD och CD av olika märken.

Jag har samma problem, väldigt ofta! det slutar nästan alltid med att det inte blir någon skiva. Mig veterligen är det fler från just vår generation av MBP som har problem..

Kontaktat ett serviceställe ?

Det finns en mer informativ tråd om det här problemet någonstans i forumet. För egen del går det att bränna DVD-skivor, dock ej "dubbellager". Orkade inte engagera mig i felet, köpte hårddiskar istället.

Senast redigerat 2008-12-24 17:24

Jag har kontaktat men jag gjorde som Snabeldrake, jag köpte en hårddisk istället..

Bara rätt så störigt..tror det fungerade med CD men inte med DVD.. eller om det var tvärtom

Garantin har såklart gått ut, ska dock gå förbi machuset i jkp nästa vecka, de kan ha något tips på hur jag ska gå tillväga... Vill inte hoppas på reklamation men visst vore det trevligt.!

Har tillräckligt och lite till med utrymme på externa hårddiskar, vill kunna se på film på DVD och lyssna på CD i bilen...

Go forsättning

1
Bevaka tråden