Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är internet viktigare än sex ?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, det tycker viss några amerikaner i alla fall.
Jag läste en artikel i Metro idag om en undersökning om internetvanor hos vuxna amerikaner. Bara ca 2.000 deltog så några större slutsatser kan man inte dra men intressant ändå.

46 % av kvinnorna och 30 % av männen uppgav att de hellre var utan sex i två veckor än utan internet. Av kvinnor 18-34 år var det 49 % som hellre slapp sängkammaren än att bli av med surfandet. Bland männen i samma ålder var det 39 % som skulle överge sängen för datorn. För män i åldern 35-45 år hade den siffran sjunkit till 23 %.

Förvånande att kvinnor är mer beroende av dator eller vad tycker ni ?
Skulle ni klara 2 veckor utan internet ?

De som har Sex över Internet då?
Utan Internet inge sex ...

2 veckor utan internet, inget roligt.
2 veckor utan sex, tja, det suger det med....

Hört om en liknande engelsk undersökning där kvinnor hellre ville ha en finare chokladask än att ha sex....
Själv tar jag hellre en kopp nybruggt än har sex med en kvinna som har den inställningen.

Undersökningar säger ju engentligen bara vad andra gör, inte ngt om en själv, Därför tenderar man att rycka på axlarna och gå vidare.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-12-18 20:52

Det är väl så att amerikanska kvinnor (grov generalisering) hellre gör något annat än har sex, överhuvudtaget. Man kan ju tänka sig en fet amerikansk man som rullar på, gör sitt, rullar av. Jo, jag förstår de amerikanska kvinnorna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-18 21:20

Den dagen jag tycker internet är viktigare än sex tar jag livet av mig.

Tänk att vi är så olika. Kaffe och Internet, ja tack. Sex? Nja..

Ursprungligen av acke:

Den dagen jag tycker internet är viktigare än sex tar jag livet av mig.

Håller med 100%

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-24 18:42
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Håller med 100%

Och varför skulle sex vara så viktigt?

Helt oviktigt för mig.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-12-24 15:30

Tur att man har en MBP som får följa med ner i sänghalmen.

God Jul!

Ursprungligen av ahmedmo:

Tur att man har en MBP som får följa med ner i sänghalmen.

Oopss !
Är du inte rädd att sparka ned den från sängen när det går för hett till ?
Eller har du den som fotvärmare ?
Nä, du menar väl att du kollar på internet när du halvsitter i sängen ?
Det gör jag rätt ofta. Trådlöst bredband är verkligen bra eftersom man kan sitta precis var som helst.

Tack Örjan B ! Det var kul att kalendern gick i lås.

Vi är alla olika, men vad jag och troligen även Acke menar är att internet aldrig blir viktigare än att umgås med människor fysiskt.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-24 19:37

Umgås med folk kan kan ja också tycka är viktigt, men att umgås är långt ifrån sex för mig.

Jag måste bara få fråga Mija; är du kille eller tjej och hur gammal är du ungefär ?

Trodde först du var tjej men sedan tyckte jag att du verkade skriva så tufft att jag trodde du var en kille i 20-30 års åldern. En tuff tjej/kvinna eller kille/man ?
Stilla min nyfikenhet.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-24 20:13

Jag är närmre 40 än 50 och föredrar internet framför sex, det räcker så

OK.
Tack för svaret !
Jag är själv ca 50 år och "halvtuff" kvinna.;)

PS. Helst både sex och internet men måste jag välja (vilket jag eg inte behöver) så blir det helt klart sex, kramar, kyssar etc. DS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-24 20:42

Jag tycker både att umgås i verkliga livet och ha sex är viktigare än internet.

Alla är som sagt olika men nog känns det som att det vanligaste är att gilla sex och inte tvärtom.

Jag håller fortfarande med Acke och just därför säger jag på återseende en annan dag.

God Jul på er, kalendern vart toppen KaRo

Nja viktigare än sex är internet inte, men helt klart mer frekvent, tyvärr

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-09 13:05

Eftersom jag är utan partner, så får jag bedömma frågan rent teoretiskt. Har jag partner så kommer internet givetvis långt ner på min prio-lista. Utifrån min nuvarande situation, så vore det trist om jag var utan internet i två veckor. Men mitt liv kretsar inte runt datorn, så jag hade lätt kunnat förflytta mig till soffan för att kolla TV istället.

1
Bevaka tråden