Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Exporter?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har alltid synkat min iPod classic med min PC men nu när jag skaffat min MacBook så vill jag börja synka iPoden med den istället.
Problemet är bara att jag vill ha kvar alla mina betyg och spelningar i iTunes.
Därför undrar jag om det finns något program som man kan föra över musiken från iPoden till MacBooken som inkluderar antal spelningar och betyg .

Har hört talas om Senuti och Expod tillexempel. Exporterar dom betyg och spelningar?

Någon som har någon erfarenhet av detta?

Tacksam för hjälp. God Jul.

Det ska inte behövas några speciella program för detta. Kopiera hela ditt iTunes-bibliotek, inklusive alla filerna som ligger i mappen "iTunes" ("iTunes Library", "iTunes Music Library.xml" m.fl.)

Då ska du få över antal spelningar, betyg, m.m.

Som Jesper säger så är den enklaste lösningen att kopiera musikbiblioteket från dator x och flytta över till dator y. Du kan lägga på DVD eller extern hårddisk. Din iPod kan du göra om till extern hårddisk och använda för kopiering mellan datorer.

Du kan även importera från iPod med exempelvis iPod Rip, men i första hand så rekommenderar jag att du gör en kopia på iTunes-bibliotek i den gamla datorn och flyttar till den nya.

Det var det jag gjorde.. kopierade över hela biblioteket från dator A till dator B. Allt gick jättefint. Men spelningar och betyg va nollställda.. Har hört att det ska gå om jag säkerhetskopierar hela biblioteket till skiva. Men 60gb bibliotek blir ju typ 12-13 dvd-skivor och det tycker jag verkar extrembökigt..

Är ni verkligen säkra på att det ska fungera att bara dra över?

Får kanske testa igen?

Kanske DiskAid eller TuneAid är något för dig ?
Se här !

På TuneAid står iaf att; Many fields supported, such as Play Count, Skip Count, Rating, Last Skipped, Date Added etc.

Jag har inte prövat någon av dom.

Ursprungligen av KaRo:

Kanske DiskAid eller TuneAid är något för dig ?
Se här !

På TuneAid står iaf att; Many fields supported, such as Play Count, Skip Count, Rating, Last Skipped, Date Added etc.

Jag har inte prövat någon av dom.

KaRo!

Såg att du svarade på mitt andra inlägg om samma problem oxå. TuneAid var kanon, det funkade jättebra.

Tack så mycket för hjälpen

Gott nytt år!

Mvh
haj_haj

1
Bevaka tråden