Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMS-betalning fungerar inte för supporterkonto

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-04-22 19:37

Vänta lite nu. Jag köpte ett supporterkonto, fick ett vänligt sms tillbaka som tackade så mycket för beställningen - men supporter? Nope.

Hur lång tid brukar det ta innan annonserna från sidan försvinner och man får den där snygga lilla skylten 'Supporter'?

Numera verkar det som man måste slå på."Supporter" texten själv. Prova denna länk.
http://www.99.se/profile.php?do=editusergroups

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-04-22 19:44
Ursprungligen av bjelkeman:

Numera verkar det som man måste slå på."Supporter" texten själv. Prova denna länk.
http://www.99.se/profile.php?do=editusergroups

Ah, tack.

Märkligt, för mig har det alltid registrerats ögonblickligen.

Anågende Supporter-statusen så väljer man själv huruvida man vill visa den eller ej. Kommer dock inte ihåg hur för tillfället.

Edit. bjelkeman försåg dig där med länken för att slå igång det.

Tack för påpekandet, jag har aktiverat ditt supporter-konto och ska undersöka varför inte aktiveringen sker automatiskt.

/M

Det är något som klickar mellan oss och vår SMS-partner just nu. Har tillfälligt stängt av SMS-tjänsten.

/M

Mr Belak (eller annan admin), när är SMS tjänsten aktiverad igen?

Jag väntar också på sms-tjänsten.

  • Medlem
  • 2008-05-23 10:30

Samma här, väntar på sms-tjänsten för att betala för nästa period.
Kommer det igång snart?

Belak är väldigt upptagen med andra jobb så han har inte hunnit fixa detta. Ska försöka få en idé om när han kan pilla med detta!

Ursprungligen av Björnström:

Belak är väldigt upptagen med andra jobb så han har inte hunnit fixa detta. Ska försöka få en idé om när han kan pilla med detta!

Jag kollar hur det ser ut! Vi har bara en man som kan fixa felet och han är uthyrd heltid till en kund. Även om det är viktigt att få igång SMS-tjänsterna så jobbar han ideellt för 99.

Vad är det för fel med och betala via paypal? 99.se får ju dessutom mer av de 30:- som du betalar för ett supporterkonto om du betalar via paypal än sms. SMS-tjänster tar väl en ganska saftig provision?

  • Medlem
  • 2008-05-23 12:22
Ursprungligen av Mikael E:

Vad är det för fel med och betala via paypal? 99.se får ju dessutom mer av de 30:- som du betalar för ett supporterkonto om du betalar via paypal än sms. SMS-tjänster tar väl en ganska saftig provision?

Enkelheten.

Ursprungligen av 3OPAH:

Enkelheten.

Håller med... är det inte enkelt och smidigt så blir det inte av att man betalar...
Dessutom betalar man via SMS behöver man inte lämna ut sitt kort/konto nummer...
Jodå väntar jag med på att kunna betala via SMS

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-05-25 09:41

Även jag väntar på möjligheten att betala via SMS
(Har ett gammalt kontantkort med runt 60kr på som är tänkt att betala nästkommande period innan jag kasserar det).

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-06-03 10:20

Hur går det med detta ärendet?

Fick en betalningspåminnelse idag och vill gärna förlänga mitt supporterkonto, dock är det via SMS som jag vill göra detta. Kollade och det är fortfarande endast PayPal som finns som alternativ.

Så vad är status på detta ?

  • Medlem
  • 2008-06-03 11:06

Samma här ... väntar fortfarande.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-06-11 08:49

Med risk för att vara tjatig; Björnström kan man få en uppdatering angående SMS-betaltjänsten och hur det går med att lösa detta problem?

Dessvärre har jag för tillfället förlorat min supporterstatus då jag inte kunnat betala via SMS. Skall se om jag inte kan lösa det på något sätt, men undrar fortfarande hur det ligger till med denna tjänst då jag som sagt har 60kr på ett kontantkort liggandes som jag vill utnyttja för supportertjänsten.

Personligen tycker jag inte om Paypal.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-06-13 14:23

*suck* väntar med spänning på sms-tjänsten igen...:_(

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-08-21 20:19

Finns det någon ny information att tillgå om när SMS-betalningen är tillbaka?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-09-21 18:32

Jag tycker att månaderna passerar utan att man hör något om hur det går.

Finns det någon ny information?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-10-22 19:53

Nu har en månad till passerat och inte ett ord om vad som händer...
Så, finns det någon information? Om inte så svara gärna att det inte gör det så det inte bara är mina inlägg som fyller på den här tråden.

Är också intresserad av hur det hela ligger till :)!

Tog bort ett par offtopic-inlägg.

/Mod

  • Medlem
  • 2008-11-17 16:13

Väntar fortfarande på SMS-betalningen. Något nytt?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-11-22 14:44

Ännu en månad har gått och vi har inte hört något.
Kan ingen som vet bara berätta hur det ser ut. Kommer det komma tillbaka? Ska vi vänta en vecka, en månad eller ett år?

Snälla, bara ett besked är guld värt!

Om vi diggar så kanske tråden kommer upp på förstasidan och får lite mer uppmärksamhet.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-12-23 20:28

Och där passerade en månad till och ingen information.
Det kanske är tänkt som en julklapp att sms-betalningen kommer tillbaka så jag får kanske vänta lite.

Men bara en kommentar om hur läget är.
Kommer det tillbaka?
Känns som om att det bara ett upprepande av frågan men någon där ute borde väl veta.

Så som jag skrev för en månad sedan, bara ett besked är uppskattat!

Digga om ni instämmer så kanske vi kan få se tråden på förstasidan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-23 20:59

Jag väntar också på att SMS-betalningen ska återinföras. Har väntat i flera månader efter att mitt Supporterkonto gick ut.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-29 18:16

Kommer SMS-betaltjänsten tillbaka för Supporterkonto? Undrar Reisan...

Bevaka tråden