Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa Mac mini och iMac använder nVidia MCP79

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-19 17:49

Macrumors skriver att folk har hitta info om nästa generation av av datorer från Apple. Inte så förvånande, kanske mest lättande att de inte lägger ned Mac mini:n.
Ska vi hoppas på MWSF?

http://www.macrumors.com/2008/12/19/evidence-that-next-imacs-and-mac-minis-to-use-nvidia-chipsets/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-19 18:56

Inget dåligt lyft Mac mini:n kommer få. Tänker då främst på GeForce 9400M istället för GMA950.

Härligt!!

Sitter och väntar på att Mac mini skall uppdateras. Jag vill ha en till vägg-tv:n, vågar man hoppas på att det blir av efter MacWorld Expo?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-19 21:36

Vore det inte ganska logiskt att nya minin får samma spec som nya unibody MacBook? För visst hade förra MacBook samma spec som nuvarande mini?

Hur som helst får det, efter uppdatering, bli en ny mini som mediacenter. Kommer bli en riktig kalasmaskin om ryktena stämmer!

  • Medlem
  • 2008-12-19 22:31

Jag undrar hur mycket RAM den tillåter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-20 15:18
Ursprungligen av CKOTG:

Jag undrar hur mycket RAM den tillåter.

4 GB officiellt (och 6 GB inofficiellt) borde det ju bli.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 09:49
Ursprungligen av Solid:

4 GB officiellt (och 6 GB inofficiellt) borde det ju bli.

Då är det bara hoppas på att man kan byta minne på den lite lättare än på förra modellen också.

Själv kommer jag lägga beställning snarast den kommer, den är efterlängtad under TV´n sedan länge.

Jag kommer att skrika rakt ut av lycka om det lanseras en ny Mini på MWSF. Hoppas hoppas hoppas!

Det kommer jublas här med. Och jag köper minst två mini den dag den lanseras. Hoppas, hoppas.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-12-20 12:27

Här blir det ett Mac Mini köp också (som kommer fungera som mediacenter), vare sig det blir en uppdatering eller inte. men hoppas verkligen på en uppdatering, förväntar mig det rent utav, besviken om det inte blir någon.

  • Medlem
  • 2008-12-20 15:19

Låter fint!

Skulle det visa sig vara sant att det blir en uppdaterad Mac Mini så kommer jag att vråla av glädje och beställa en inom en mycket snar framtid. Det enda som varit "fel" med Mini:n har i mitt tycke varit just grafiken som inte riktigt varit nog för mina önskemål.

Ni skall inte ropa hej än... Den lär använda mini-displayport så att man MÅSTE köpa en Appleskärm till

  • Medlem
  • 2008-12-21 12:40
Ursprungligen av Rossifumi:

Ni skall inte ropa hej än... Den lär använda mini-displayport så att man MÅSTE köpa en Appleskärm till

Eller en adapter, men det är ju upp till var och en.

Ursprungligen av Rossifumi:

Ni skall inte ropa hej än... man MÅSTE köpa en Appleskärm till

Du har helt fel, läs på innan du skriver något sådant igen.

Senast redigerat 2008-12-21 17:29
Ursprungligen av Felix.Thalen:

Du har helt fel, läs på innan du skriver något sådant igen.

Man får ha fel utan att bli sågad jäms med fotknölarna. Det finns snyggare sätt att tala om för folk när dom har fel. Så hade du aldrig uttryckt dej i verkligheten.

Det ska vara trevligt att komma hit, tänk på det.

Ursprungligen av mauserman:

Man får ha fel utan att bli sågad jäms med fotknölarna. Det finns snyggare sätt att tala om för folk när dom har fel. Så hade du aldrig uttryckt dej i verkligheten.

Det ska vara trevligt att komma hit, tänk på det.

Jag håller med dig om att det ska vara trevligt att komma hit, men att berätta för någon att man har fel är väl något man kan göra i realitet?
Men visst, ska bättra mig om det jag skrev ansågs otrevligt!

Hoppas på en ny Mac mini, idag har ju de flesta en TV som är bra nog att koppla datorn till, trådlös mus och tangentbord så är allting fixat. Skulle själv kunna tänka mig att köpa en för att ha som filserver (som många har), jättetrevlig Mac med många användningsområden.

  • Medlem
  • 2008-12-21 15:42
Ursprungligen av Felix.Thalen:

Jag håller med dig om att det ska vara trevligt att komma hit, men att berätta för någon att man har fel är väl något man kan göra i realitet?
Men visst, ska bättra mig om det jag skrev ansågs otrevligt!

Hoppas på en ny Mac mini, idag har ju de flesta en TV som är bra nog att koppla datorn till, trådlös mus och tangentbord så är allting fixat. Skulle själv kunna tänka mig att köpa en för att ha som filserver (som många har), jättetrevlig Mac med många användningsområden.

Filserveridén är cool. Det finns en 99:are här som byggde om komponenterna i sin och installerade ett RAID-kort som han satte tio hårddiskar till. Ballt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 15:52

Felix: Jag tror inte att Rossifumi har fel i att den lär har DisplayPort... däremot stämmer det i att han har fel i att man måste ha en macskärm till den bara för det.

Ursäkta otydligheten, kollade på det själv nu. Nästan självklart att den kommer få DisplayPort, *rättar till felet.

Shit, här var det livat. Det var menat som ett skämt men det går visst inte alltid hem...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-23 12:13

Ni vet väl att det går att konvertera signalen FRÅN Mini DisplayPort till t.ex. DVI:
http://store.apple.com/se/product/MB570Z/A?fnode=MTY1NDA3Ng&mco=MjE0ODQ0Mg

Men TILL Mini DisplayPort är en annan sak...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-02 17:39
  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 16:14

Svenska Apple store ligger nere. Vad kommer?

iMac, Mini, MacBook, MacBook Pro 17"?

Eller bara nya skärmar och iPod uppdateringar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-06 16:18

Ny Mac Mini vore underbart, hoppas verkligen den modellen får överleva. Apple behöver en prisvärd ingångsmodell.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 16:39
Ursprungligen av PF:

Ny Mac Mini vore underbart, hoppas verkligen den modellen får överleva. Apple behöver en prisvärd ingångsmodell.

Hoppas också på detta också en uppgradering med bättre grafik minne med mera!:)
Kanske det blir att man köper en för att användas för film och dylikt till min TV.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 16:40

Att den överlever är väl i stort sätt klart så du kan vara lugn. Tycker som dig. Apple har en bra dator som många köper som första switcherdator eller kompletterar sin PC med för att sedan gå över helt. Vore dumt att ta bort den. Även för oss andra macheads är det trevligt med en liten och billig dator som man kan använda som server.

Om en ny Mac Mini kommer så köper jag en på stubben, som en mediacenter-maskin. Skall främst användas för att BBC iPlayer. Har väntat på en ett bra tag nu. Har använt en MacBook som temporärlösning, men den blir väldigt varm snabbt och fläkten går på högvarv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-16 00:33

Macrumors.com skriver att de nya Mac mini kommer att innehålla Intel's dual-core 1.6 GHz Atom 330 processor. Är inte på läst om Atom-processorn men 1.6 GHz funkar ju långt i vanlig användning och till filmer och som enkel server räcker det ju bra. För folk som vill ha en snabb och liten dator känns väl det så där. Nog är den tillräckligt liten idag, använd Atom i AppleTV istället tänker jag spontant.

http://www.macrumors.com/2009/01/15/intel-atom-based-mac-mini-due-in-march/

Tillägg: Efter lite grävande så ser jag att Atom bara är 32-bit så det känns ju ännu mindre troligt.

Bevaka tråden