Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tystare fläkt på PM 2x867?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-03-17 12:34

Har en underbar MAC 867 dual och jag undrar om man kan få fläkten att var lite bli tystare. Hörde från en kille att man kunde ladda ner något prog som ska saktaner den lite ?

någon som vet ?

Förtydligade rubriken. Var vänlig skriv inte enbart med VERSALER, tack! /M

[ 17. mars 2003, 15:46: Meddelandet ändrat av: Martin Belak ]

  • Medlem
  • 2003-03-17 13:02

har du varit i kontakt med Apple då, där kan man nämligen
till självkostnads pris få ett nytt powersupply+fläkt

se länk om man har G4 mirror door.

Är det någon som har beställt "tystnings-kitet" och fått svar ifrån Apple? Jag var inne i god tid innan den 10 Mars och beställde, men har inte hört ett knyst sedan dess....

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Fleno:
Är det någon som har beställt "tystnings-kitet" och fått svar ifrån Apple? Jag var inne i god tid innan den 10 Mars och beställde, men har inte hört ett knyst sedan dess....

Apple har skickat ut följande till en del som beställt:

Citat:

citera: Due to an unexpected supply delay, limited quantities of the kits will begin shipping at the end of March 2003.

Nån som är förvånad att det blev förseningar? Iofs kommer det nog inte bli förseningar för alla eftersom de sa att det kunde dröja upp till 7 veckor efter 10:e mars tror jag. Men ändå. Man tycker ju inte att såna delar är nån form av bristvara på marknaden....

Är det någon som har hört något nytt ifrån Apple gällande utbytesdelarna? Jag har inte fått ett enda mail sedan jag beställde.
Man skulle ju även fylla i sin kontokorts-information där pengarna skule dras ifrån, vet ni om de pengarna drogs direkt eller om de dras när man har fått leveransen?

  • Medlem
  • 2003-04-01 12:45

G4noise.com verkar har testat kitet!

Jag pratade lite med konsumentverket om vind-tunnelproblemet och hon sa synnerligen bestämt att jag inte skulle behöva betala varken fläktar eller att återförsäljaren sätter i dem så det inte blir nåt strul med garantin. Hon jämförde med en bil, ingen förväntar sig att du ska köpa delar till en bil om den inte funkar som den ska i nyskick och dessutom tycka att du ska fixa det själv!
Skulle återförsäljaren inte gå med på det här rekommenderade hon att jag skulle betala fakturan och sedan lämna ärendet till Allmänna reklamationsnämnden.

Är vi flera som har samma problem? Hur har ni resonerat? Handlar ni snällt från Apple, sätter i fläktarna själv och får problem med garantin eller hur gör ni?

/rådvill ägare till dator som låter värre än min dammsugare

Jag handlar snällt av Apple och monterar själv eller låter min återfösäljare montera och får en faktura.
Det är inget FEL på produkten och detta är ett erbjudande som Apple ger sina kunder. De har egentligen inga krav på sig att ens erbjuda detta. Sedan är det klart att burken låter på tok för mycket, men det är inget fel som i din jämförelse med bilen.

Jag skulle vilja veta om någon har testat att byta fläkten/arna i en icke "vindtunnel", typ som min en dual 800?

Jag har fyra diskar och ett Radeon 9000 i min så det är nog hyfsat varmt där inne.

Jag har funderat på att byta men aldrig kommit mig för. Så det vore kul att höra om någon gjort det och lite om resultat mm.

- Slice -

  • Oregistrerad
  • 2003-04-02 12:49

Installerade en papst-fläkt och klippte väck skyddsgallret vid utblåset från nätagget och det gjorde en hel del på min dual 450. Temperaturen vid utblåset ökade ett par grader men det är ingen fara alls. Dessutom har jag satt in en del ljuddämpande material inuti lådan. Det som surrar mest nu är hårddiskarna och det är knepigt att lösa.:)

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-04-02 14:07

Får mitt kit om en timme... återkommer med rapport snarast

beställde mitt den 21 Februari(första dagen), fick bara ett bekräftelsemail direkt efter och sen dess har det varait tyst ända tills TNT ringde igår angående paketleveransen...

Är det nån som fått de nya fläktarna från Apple eller får ni bara förseningsmeddelanden?

Hmm jag vet inte om jag håller med Fleno om att det inte är fel på en burk som låter som mycket att man inte kan sitta bredvid den, även om jag förstår ditt resonemang på sätt och vis. Det skulle vara intressant att vet om någon har mött upp ljudstyrkan på en sådan här burk?

/Bengtson

1
Bevaka tråden