Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Storlek på förpackningen?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 12:31

Någon som kan berätta eller visa foto på en förpackning till Mac mini?

Funderar på att köpa en idag OM det går att få ner i en vanlig bag som handbagage på flyget!

Någon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 12:46

den har bärrem och går ner i en vanlig bag.. dock vettefan om du kan ta med dig något sådant på flyget. bärbar absolut men mini, vettefan om jag skulle våga det. var flyger du ifrån?

dessutom är minin riktigt gammal nu och ny modell står verkligen runt hörnet, i vilken form det nu blir. så kan du vänta så rekommenderar jag dig till detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 12:57

Ska flyga från sthlm till luleå, men varför tror du inte att man skulle kunna ta med sig den på flyget? Om man nu får plats med den.

Den är till min mamma, jag har sagt till henne att vänta flera gånger eftersom den bör uppgraderas eller något men den gör ju aldrig det så nu tänkte vi slå till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 13:04

den har ju ett bra pris och jag skulle nog rekommendera att du ringer till flygplatsen du skall flyga med så du får med dig datorn, att bära den är inga problem. väger inte speciellt mkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 13:26

Men jag förstår inte, vad skulle de ha att anmärka på att man tar med den som handbagage så länge den inte tar för mycket plats? Någon säkerhetsgrej eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 13:49

med tanke på att du kan gömma rätt mkt elektronik i en sådan box = läs bomb så tror ja att de kan kommentera att den bör ligga i resväskan. laptop är ju lite svårare då de är mindre, men dessa scannas ju också. som sagt bättre att ringa ett snabbt samtal än att du står där med en mac mini som du inte kan få flyga pga att ditt bagage redan checkat in. de kanske kan ge tips eller svar så du slipper bli missnöjd.

Ursprungligen av 20hz:

med tanke på att du kan gömma rätt mkt elektronik i en sådan box = läs bomb så tror ja att de kan kommentera att den bör ligga i resväskan. laptop är ju lite svårare då de är mindre, men dessa scannas ju också.

Njae, tror inte att man skulle hänvisas att lägga något i resväska för att det kan vara en bomb. Man vill liksom inte ha bomber på flygplan oavsett om de finns i eller en meter under kabinen.

Ursprungligen av baller:

Dessvärre (eller tack & lov) så har lilla mor bestämt sig för att invänta en eventuell uppdatering av minin.

Det låter som ett bra val med tanke på att dagens Mini härstammar från tiden då Jesus gick i kortbyxor och allt pekar på att en ny kan komma så snart som i början på januari.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-23 09:15
Ursprungligen av Marcus K:

Det låter som ett bra val med tanke på att dagens Mini härstammar från tiden då Jesus gick i kortbyxor och allt pekar på att en ny kan komma så snart som i början på januari.

*Håller tummarna*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 14:12

Ok, har mailat och frågat nu iaf!

Ursprungligen av baller:

Ok, har mailat och frågat nu iaf!

Tala gärna om hur det går. Tycker inte det skall vara ngt. problem med inrikes. En "mini" eller köksmaskin, gör väl ingen skillnad. Vikten är försumbar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 15:36
Ursprungligen av adress@mac:

Tala gärna om hur det går. Tycker inte det skall vara ngt. problem med inrikes. En "mini" eller köksmaskin, gör väl ingen skillnad. Vikten är försumbar.

Det hoppas vi alla på, men som sagt vore småjobbigt om det inte gick. bäst att vara på säkra sidan!

God jul!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-12-22 16:07

Med handtaget uppåt: h=21,5 cm br=22 cm dj=13 cm.

Ang. elektronik på flyg: All elektronik ska medföras i handbagaget.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 20:32

Har inte fått något svar från norweigan air men jag antar att det ska vara lungt med tanke på Gunnars svar, tack.

Dessvärre (eller tack & lov) så har lilla mor bestämt sig för att invänta en eventuell uppdatering av minin.

Men jag uppdaterar när/om jag får svar från flygbolaget.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 21:26

Går ju utmärkt att köpa en på plats i Luleå annars.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-23 09:14
Ursprungligen av berdan:

Går ju utmärkt att köpa en på plats i Luleå annars.

OM butikerna hade något som helst lager i Luleå vilket de inte har, ringde och kollade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-23 19:47
Ursprungligen av baller:

OM butikerna hade något som helst lager i Luleå vilket de inte har, ringde och kollade.

Det underlättar ju givetvis, ja.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-23 16:24

Sitter på Arlanda nu och jag frågade i kontrollen om man får ta med sig andra datorer än bärbara. De sa att det är ok, så länge de "går att röntga". Hann inte ställa några följdfrågor om vad som går att röntga då det var kö bakom mig.

Blev man klokare på det? Tar mig en kall och funderar på det, go jul.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-12-24 11:21

Postorder är väldans bra...

God Jul

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-25 12:38

Nu har jag bara rest med Mac Mini i det incheckade bagaget men jag har haft en PS3:a i handbagaget från USA till Sverige och det var inga problem. Tullen och säkerhetspersonalen gör nog inte någon skillnad på vilken typ av elekronik det är.

Även om det är överspelat för denna gång.

-Jimmy

1
Bevaka tråden