Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wordpress 2.7 Coltrane

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inte bara för macar men ack så långt dom nått med den nyss släppta Wordpress 2.7 - själv så har jag beslutat mig för att säga tack å adjö till Rapidweaver. Det är guld att kunna jobba med nya WP även på distans då allt finns på servern...

Se videon här:

http://wordpress.org/development/2008/12/coltrane/

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-12-22 09:23

Jo, WP 2.7 har en hel del nytt under huven.

Men vilken är den jämförelse du gör med Rapidweaver?
Är inte det en jämförelse av de så ofta jämförda äpplena och päronen?

/M

Jag hade behov av att kunna ha möjligheten att flera personer är inne och skriver, till RW köpte jag en plugin som heter "WebYep" och som var hyfsat bra men lite begränsad. På jobbets PC så har jag IE6 samt Safari, inget av dom funkar problemfritt när jag ska administrera & skriva i WebYep-miljön. Hemma med macarna så funkar det bra med Firefox. Fördelen som jag ser det är att jag kan hantera sidorna oavsett var jag befinner mig och då spelar RW i en lägre division, tyvärr.

Att kunna tillföra inläggen olika kategorier var kanonbra, typ om jag vill ha det jag skrivet i flera kategorier så var det gjort i ett naffs. Att allt som skrivs sparas och är sökbart i X antalet månader gillade jag. Även funktionen att jag kan välja om något ska få vara möjligt att kommentera.

Det finns en uppsjö av hyffsade teman till WP, några enstaka som är riktigt snygga... det finns betydligt fler snygga teman till RW, men det är till sist hastigheten som talar för att göra det val som jag gjort. Jag släpper inte RW helt ännu, har en site som jag tvekar över om det kan vara bra att byta till WP.

1
Bevaka tråden