Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fil i papperskorgen återkommer hela tiden

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trelleborg
  • 2008-12-21 22:34

En gång för länge länge sedan när jag var en naiv Windows-användare, hände det rätt ofta att det dök upp filer som levde sitt eget lilla liv. Nu har jag råkat ut för samma sak på min MBP. Det ligger en fil i min papperskorg som inte vill försvinna. Om jag försöker flytta den till skrivbordet, öppna den, visa info om den, eller tömma papperskorgen så försvinner den bara för att dyka upp i papperskorgen igen en stund senare.
Är det någon som vet vad detta är och hur kan jag få bort den?

Virus kan vi nog utesluta direkt.

Kan vara ngt som är kastat från en nätverksvolym eller liknande.

Prova starta om maskinen och välj sedan "Säker Pappperskorgstömning"

Jag tror inte det är virus. Kolla denna tråd för olika varianter av ditt problem. Oftast går det att fixa, men jag har haft en sådan fil i papperskorgen flera år utan att lyckas få bort den.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-12-21 22:40

Lungn - det är med all sannolikhet inte ett virus. Har inte hört talas om ett virus som är så avslöjande - samt alla virus som finns till mac os x hörs man talas om

Kör du bootcamp på din dator - då kanske detta kan vara till hjälp:

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20071218191518177

Ändrade rubriken. Det handlar inte om virus.

Gamla rubriken: "Virus!?"

/Mod

  • Medlem
  • Trelleborg
  • 2008-12-21 23:31

Tack för tipsen. Jag ska prova detta. Återkommer med resultat.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-12-22 00:36

Jag har haft samma problem men är inte längre. Kommer inte ihåg hur det försvann. Tror jag använde diskwarrior, så om inget annat går - testa det

  • Medlem
  • Trelleborg
  • 2008-12-29 10:12

Jag gick in i windows och gjorde en kontroll av hårddisken. Mycket riktigt hittades fel på disken. Efter att jag reparerat detta fel försvann filen från papperskorgen.
Jag vet inte varför jag är så dum och fibblar med Windows när jag vet att jag bara får problem :).
Tack för hjälpen allihop. Gott nytt år....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-29 10:35

Du kan använda Disk verktyget direkt på macen också. Rekommenderas att köra om man har problem.

//Rob

1
Bevaka tråden