Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

O' TOSTORE DataTale RS-M4QO 3.5'' SATA HDD 4-Bay RAID

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag fick tips av min lokala butik om en produkt som ska slappas snart (om inte redan). Den verkar riktigt tiktigt bra just for kombinationen av olika RAID-lagen. Jag har efter att ha beslutat att inte kopa DROBO (liknande produkt) pga hastigheter, interface etc har denna kommit som ett intressant alternativ. Nu ar min fraga, den stodjer RAID 5 och RAID 5 + Sparedisk, betyder det att, liksom i DROBOS fall, att nar en HDD gar sonder kan den bytas (hotswap), detta ar bekraftat enligt beskrivningen for bada produkterna. Men, ett byte till en storre HDD i DROBOS fall betyder en okning av hela RAIDen (totala lagringsutrymmet), men vad galler i O'TOSTOREs fall med den typen av RAID? Jag har skickat ett mail till foretaget for cirka 3 veckor sedan, men utan svar an sa lange. Kanske nagon vet lite mer om RAIDer? Jag har kikat pa klibbiga traden om RAID men fann inte svaret dar.

http://www.onnto.com.tw/pro_product.asp?top_desc=Storage_Enclosure&sec_desc=3.5-inch_DataTale_RAID_series&thd_desc=RS-M4QO_DataTale_4-Bay_RAID_System

Hur gick det?

Jag har letat massor efter något tillräckligt snyggt som dessutom har det jag behöver och sett denna jag med. Funderade på att köpa den från tyskland om det inte går att få tag i billigare någon annanstans.
Dock har jag läst att ett ställe i usa var det många som hade problem med nätdelarna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-03 12:42

Den där går/gick även under namnet Sarotech Frigo (=kylskåp). Nån som testat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-03 16:29

Fann den även hos Raidsonic

under namnet ICY BOX

För svenska leverantörer, se här…!

- Torkel

  • Oregistrerad
  • 2010-05-05 18:20

Drobo är ju också trevlig!
Data Robotics, Inc.

1
Bevaka tråden