Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MDD åtgärdsprogrammet

Tråden skapades och har fått 58 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu har den nya nätdelen & fläkten börjat levereras till MDD (windtunel) och hitintills så förefaller det ha blivit en relativt tyst dator. Följ tråden hos G4NOISE:

http://www.g4noise.com/forum/index.php?act=ST&f=18&t=496

Någon på 99mac som fått sin... en nyhet som förvånar är att några av de som fått sina prylar även meddelats att Apple plötsligt INTE vill ha tillbaka de gammla prylarna... men OK kostar kanske mer att ta hand om skrotet. Ett inlägg innehöllt the kit came with a sheet in it that said to dispose of the old part in accordance with your local laws.

Olle

  • Oregistrerad
  • 2003-03-28 11:39

Så vitt jag vet är det ingen i Europa som fått någon än...

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-03-28 13:09

meningar som dessa bådar ju gott

"Only now I think I'm starting to hallucinate. There's a strange chirping nearby, even chimes somewhere near my window. Cars are rushing by. Is that my dog scurrying around in the living room? Huh, is that a drip I hear in the bathroom?! What's going on?! Oh, I remember, I can hear again!"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-28 19:44

Jag skulle vilja veta hur man skiljer en vindtunnel G4 och en nyare modell åt?

Jag ska snart köpa en G4 Power PC 1,25GHz Dual men hur kan jag veta att det är en nyare variant än den som väsnas!?

Jag menar att där man köper den kanske det finns kvar i lager=vindtunnel varianten och försäljarna kanske vill bli av med dessa och därför kanske de inte berättar att det är den gammla modellen.

Snälla kan någon beskriva hur man kan skilja på dem? via modellnamn? eller via processor komfig? eller annat sätt t ex utseende?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2003-03-28 20:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av voice
Jag skulle vilja veta hur man skiljer en vindtunnel G4 och en nyare modell åt?

Jag ska snart köpa en G4 Power PC 1,25GHz Dual men hur kan jag veta att det är en nyare variant än den som väsnas!?

Jag menar att där man köper den kanske det finns kvar i lager=vindtunnel varianten och försäljarna kanske vill bli av med dessa och därför kanske de inte berättar att det är den gammla modellen.

Snälla kan någon beskriva hur man kan skilja på dem? via modellnamn? eller via processor komfig? eller annat sätt t ex utseende?

Tack på förhand!

De nya har en Firewire800 port och perforerade PCI luckor.

Läste på G4noise.com att det är någon som har en FW800 (som jag) och har tjatat till sig ett fläktbyte. Den stora 120mm delta fläkten som kyler CPU:n har han fått utbytt mot en Papst-fläkt som skall gå betydligt mycket tystare.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-03-30 17:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Ström
Läste på G4noise.com att det är någon som har en FW800 (som jag) och har tjatat till sig ett fläktbyte. Den stora 120mm delta fläkten som kyler CPU:n har han fått utbytt mot en Papst-fläkt som skall gå betydligt mycket tystare.

om man inte orkar tjata och vänta så köper man en papst själv

Jag har redan tjatat om min nya FW 800.
Vad är det för fläkt man ska ha och var köper man den?

  • Oregistrerad
  • 2003-03-30 20:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Jag har redan tjatat om min nya FW 800.
Vad är det för fläkt man ska ha och var köper man den?

Den stora som kommer med MDD åtgärdsprogrammet är en PAPST 4212H, men den är modifierad för att passa. Men du kan säkert slipa till plasten lite själv. Tror det finns exempel på www.g4noise.com där någon visar hur dom installerar den (dock i en MDD).

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-04-01 14:58

Hmm... fick just ett samtal från en budfirma angående leverans av ett 3kg tungt paket med avsändare Apple Computer... undrar vad det kan vara? :rolleyes: *hoppas*

Ser fram emot din rapport och hur din upplevelse blev av en tystare MDD - vill ha mitt paket också!!!

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-04-01 15:09

Tyvvär verkar Apple ha anlitat "budget-bolaget" som inte kör ut kvällstid Så rapport får vänta tills imorrn...

  • Oregistrerad
  • 2003-04-01 16:10

Ja, det är väl bara till att säga grattis:(

För nu lär det dröja ett tag

http://www.g4noise.com/news/1049164595.htm

  • Medlem
  • 2003-04-01 17:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av replicant
För nu lär det dröja ett tag -

Just idag tar jag bara detta som ett utslag av mindre rolig humor... det är trots allt 1 april idag, att första sändningen till Apple från Paps och Abcel skulle ha tagit "slut" är bara för dåligt OM det skulle vara sant. INGEN har mig veterligen fått ett mail från Apple där detta kan bekräftas, eller ???

Olle

  • Oregistrerad
  • 2003-04-01 20:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Just idag tar jag bara detta som ett utslag av mindre rolig humor... det är trots allt 1 april idag, att första sändningen till Apple från Paps och Abcel skulle ha tagit "slut" är bara för dåligt OM det skulle vara sant. INGEN har mig veterligen fått ett mail från Apple där detta kan bekräftas, eller ???

Olle

Vet inte, men det dök upp igår och då var det inte första April, vi får väl se imörra, men i värsta fall kommer det att dröja ytterligare 4-6 veckor.:confused:

Citat:

Skrevs ursprungligen av replicant
Vet inte, men det dök upp igår och då var det inte första April

Hur då "dök upp" ? Var läste du det ??? Hade det redan hunnit bli första april där ???

  • Oregistrerad
  • 2003-04-02 13:58

Glad nyhet. Jag fick mitt ersättningskit idag på förmiddagen. Beställde den 21 februari, samma dag som Apple erbjöd kit:et.
Ska montera i det under dagen. Hoppas den blir tyst. Återkommer med rapport.

Kan du skriva upp vad som står på den stora fläkten (120x120 mm), fabrikat, typ och annat?
Lägg ut här eller privatmessa mig.
Skulle vara bussigt.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-02 14:24

Det står:

Papst Multifan 4212H

Och:

ZP
567

RAILhead Design har fått sitt ex:

And finally, the thing you *really* want to know: how does sound? Great! It was like having a totally new system. The “wind tunnel” sound is totally gone and has been replaced by a low purr that presents itself every once in a while. All-in-all, I’m 110% pleased with the replacement, and I commend Apple for making it available. If you haven’t ordered yours yet, I recommend you place your order now!

  • Medlem
  • 2003-04-02 14:35

Undrar hur dom låter jämfört med FW800modellen?
Är det samma delar som FW800 har som följer med i updaten.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-04-02 16:13

Nu är kitet installerat och klart...
Tog drygt en halvtimme och resultatet är fantastiskt!!!

Datorn är MYCKET TYSTARE. Inte alls samma höga vinande ljud som tidigare(det som gav huvudvärk efter nån timme), utan ersatt med ett lågfrekvent susande

Ingen kub direkt, så datorn får fortfarande stå kvar på golvet, men i jämförelse med vad man fått stå ut med tidigare så är det en otrolig lättnad, tack Apple!:)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Melker Lindström
Det står:

Papst Multifan 4212H

Och:

ZP
567

Tack.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-04-02 16:38

GAH kom det till dörren eller me post avi?
behövde ni skriva på nått eller lämnas det vi dörren om man inte är hemma?!?

eller lämnar dom ivf en lapp?

vill me ha!

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-04-02 16:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
GAH kom det till dörren eller me post avi?
behövde ni skriva på nått eller lämnas det vi dörren om man inte är hemma?!?

vill me ha!

Mitt levererades av TNT, där man var tvungen att vara hemma för att kvittera det...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-04-02 16:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av oskich
Mitt levererades av TNT, där man var tvungen att vara hemma för att kvittera det...

ringde just TNT och bd dom kolla efter mitt namn, inget hitta dom
men dom sa "att det är svårt att bara söka på namn" typ..

undrar om dom bara drar om man inte är hemma utan att lämna lapp?

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-04-02 17:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
undrar om dom bara drar om man inte är hemma utan att lämna lapp?

Till mig ringde dom igår för att bestämma leveranstid...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-04-02 17:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av oskich
Till mig ringde dom igår för att bestämma leveranstid...

har dom då inte gjort här...
när ringde dom?

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-04-02 17:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
har dom då inte gjort här...
när ringde dom?

Ringde vid 3-tiden igår eftermiddag...

Bevaka tråden