Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

God Jul önskar 99mac!

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det är fortfarande några dagar kvar till julafton men jag tar chansen och önskar er alla en riktigt God Jul redan nu!

Glöm inte att logga in här på 99mac på Julafton och berätta om dina nya julklappar med äpplen på. Vågar man gissa att det finns några hundra medlemmar med iPhones och antaglien ännu fler med iPod nano:s bland paketen?

Här i Melbourne är det inte riktigt julstämning eftersom säsongen på södra halvklotet just nu är sommartid. Ingen snö för oss men det vore kul att höra hur era julplaner ser ut i år!

GOD JUL!!

Du, Julstämningen här funkar inte riktigt heller.
4 plusgrader, fuktigt lite halvdisigt grått i Götalborg.....
Absolut ingen snö.
Enda "trösten" är att Vädret i P1 varnade för halka senare ikväll pga av att blöta vägbanor fryser på....

Om de ringer från macForum snart så får jag en 24" LED skärm med ett fett Äpple på i Julklapp....

God Jul till alla här på 99!

God Jul till alla, och speciellt till en anställd i Sony-butiken malmö! Som försökte lura min kära mor!

Citat " Mac är inte lika hållbart, det har gjorts tester där man kan se att denna vaion håller mycket längre"

- " Det finns massvis med virus på mac" Jag: Jasså, kan du berätta vilka? Han- "Jag vet att det finns! Jag jobbar med det"

"Att växla mellan windows och Os X på en mac tar ofantligt mycket tid! Att flytta dokument där i mellan suger!"

"Vista sög visst i början! Men nu är det bra, det är ju som när första bilen lanserades, den var inte perfekt!" - Jag: Nej, men då får du jämföra det första windows-operativsystemet med den första bilen, det du säger hänger inte ihop, microsoft har ju massor med erfarenhet från de förra operativsystemen?

Och stackarn var oerhört omogen, trots sina knappa 5 års mer erfarenhet än lilla jag, som 17 år är. Han ville i alla fall nästan slåss. Men jag tycker mycket om honom, då han ovetandes fick min mamma att vilja gå till Kullander och köpa en mac istället

Tack du anställda på Sony i Malmö!

God Jul!

Ursprungligen av Stoffen:

God Jul till alla, och speciellt till en anställd i Sony-butiken malmö! Som försökte lura min kära mor!

Citat " Mac är inte lika hållbart, det har gjorts tester där man kan se att denna vaion håller mycket längre"

- " Det finns massvis med virus på mac" Jag: Jasså, kan du berätta vilka? Han- "Jag vet att det finns! Jag jobbar med det"

"Att växla mellan windows och Os X på en mac tar ofantligt mycket tid! Att flytta dokument där i mellan suger!"

"Vista sög visst i början! Men nu är det bra, det är ju som när första bilen lanserades, den var inte perfekt!" - Jag: Nej, men då får du jämföra det första windows-operativsystemet med den första bilen, det du säger hänger inte ihop, microsoft har ju massor med erfarenhet från de förra operativsystemen?

Och stackarn var oerhört omogen, trots sina knappa 5 års mer erfarenhet än lilla jag, som 17 år är. Han ville i alla fall nästan slåss. Men jag tycker mycket om honom, då han ovetandes fick min mamma att vilja gå till Kullander och köpa en mac istället

Tack du anställda på Sony i Malmö!

God Jul!

Bättre Julhistoria än den de brukar köra på TV med Uncle Scrooge !

Hälsa mamma att vi finns här, at her service, om hon behöver hjälp!

  • Medlem
  • 2008-12-19 19:07
Ursprungligen av Goflorp:

Bättre Julhistoria än den de brukar köra på TV med Uncle Scrooge !

Hälsa mamma att vi finns här, at her service, om hon behöver hjälp!

Om du vill kan du hälsa mamma att vi bara har virtuellt kaffe också. Lite synd... Det skulle jag ha tagit upp i utskicket om förbättringar!

Ursprungligen av CKOTG:

Om du vill kan du hälsa mamma att vi bara har virtuellt kaffe också. Lite synd... Det skulle jag ha tagit upp i utskicket om förbättringar!

~
(_)3 Ser du ! En virtuell kopp med rykande hett kaffe.

Min skärm kommer nog inte innan julafton. Får hoppas på en fin nyårspresent...

Ursprungligen av Goflorp:

~
(_)3 Ser du ! En virtuell kopp med rykande hett kaffe.

Hm, alltså ! Jag tror nog vi kan bättre än så, tex den här
Hälsa mamma att det finns andra mogna kvinnor här så hon blir inte ensam !

GOD JUL till dig också Björnström !

Några Apple-julklappar blir det knappast för mig. Nog för att jag varit snäll (jodå !) men om man har köpt tre Mac-datorer och div iPoder på mindre än ett år så får det väl räcka ett tag.;)
Men det är klart att om det dyker upp en sådan här Mactini så blir det svårt att låta bli att köpa en....

Ursprungligen av KaRo:

Hm, alltså ! Jag tror nog vi kan bättre än så, tex den här
Hälsa mamma att det finns andra mogna kvinnor här så hon blir inte ensam !

KaRo: @----}--}-------- Varsågod, här får fröken ett blomster!

Roligt att läsa om allas Appleklappar.
adress@mac ; det där blev ingen billig historia (Men det har väl barn & Julglädje aldrig nånsin vart...)

Ursprungligen av Goflorp:

KaRo: @----}--}-------- Varsågod, här får fröken ett blomster!

Roligt att läsa om allas Appleklappar.
adress@mac ; det där blev ingen billig historia (Men det har väl barn & Julglädje aldrig nånsin vart...)

I viss mån kan det ju kallas "mutor". Man får ju köpa det man vill ha till sig själv också. Med dom julklapparna kanske man även får välja kanal på TV:n själv. Inget ont som inte har ngt. gott osv......

Ursprungligen av Goflorp:

KaRo: @----}--}-------- Varsågod, här får fröken ett blomster!

Ah, du kan du med ! Tack för jul-rosen !

Lufra skrev (vet inte hur man får in flera QUOTE på samma sida):
"God helg, alla 99:are! Må er mat vara smaskig, må era soffor vara varma och era maskiner svala. Snö!"
Ja, det var en bra sammanfattning hur en god jul ska vara !
Fast snön kan jag vara utan. Vansinnigt vacker om det ligger mycket på marken men när det bara kommer några mm som i Göteborg, blir det mest slask.

Ursprungligen av Stoffen:

God Jul till alla, och speciellt till en anställd i Sony-butiken "Att växla mellan windows och Os X på en mac tar ofantligt mycket tid! Att flytta dokument där i mellan suger!"

intressant, så han menar på att det inte tar tid att flytta filer mellan PC-datorer då eller?

God jul allihop!

Jag har köpt ett presentkort på Janssondata + ett set Anti-glarefilm för iPhone 3G till min svåger. Men det är nog det enda macrelaterade jag köpt i julklapp till någon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-19 17:35

Äntligen som jag har väntat…

Trevlig helg!

  • Medlem
  • 2008-12-19 17:51

Tja, äpplet har redan kommit här i och med fars köp av en begagnad Apple Cinema Display till sin nya arbetshörna eftersom hans nya tjänst innebär mer arbete hemifrån. Fast jag misstänker att jag får en massa paket från tyska Dörr istället, fotogrejor, that is.

  • Medlem
  • 2008-12-19 19:12

Tråkigt att den inte kommer innan jul, men man kan la' inte få allt!

God jul allihopa!
Själv hoppas man på en mighty mouse och ett airport extreme card till min G5:a...

Ursprungligen av Björnström:

Det är fortfarande några dagar kvar till julafton men jag tar chansen och önskar er alla en riktigt God Jul redan nu!

Glöm inte att logga in här på 99mac på Julafton och berätta om dina nya julklappar med äpplen på. Vågar man gissa att det finns några hundra medlemmar med iPhones och antaglien ännu fler med iPod nano:s bland paketen?

Här i Melbourne är det inte riktigt julstämning eftersom säsongen på södra halvklotet just nu är sommartid. Ingen snö för oss men det vore kul att höra hur era julplaner ser ut i år!

GOD JUL!!

Hej Martin och God Jul.
Jag kan berätta redan nu- att min julklapp har jag redan köpt förra veckan från Telia. Skriver (och ringer) på den nu. Barnen får en Nano och en iToutch så är julfriden fixad - hoppas jag.Börjar bli lite jobbigt att skriva på den här tingesten nu. Glöm inte att kolla adventskalendern på julafton - jag fick din dag.... God Jul

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-20 00:59

God julmat & Gott nytt årgångsvin!

Önskar Reisan

Till alla 99-medlemmar.

I år köpte jag det jag önskar mig, till mig själv. Haha. En MacBook och en systemkamera. Men jag har gett (läs sålt) två fin-fina Apple-produkter, som jag hoppas de kommer ha stor glädje av.

  • Medlem
  • 2008-12-20 14:38

God helg, alla 99:are! Må er mat vara smaskig, må era soffor vara varma och era maskiner svala. Snö!

kram,
Lufra

Nja KaRo, 3cm snö ungefär i Götlaborg och det är TRAFIKKAOS!
Det piggar alltid upp när spårvagnarna inte funkar och tanterna i Majorna måste ha broddarna på...Bussar halkar runt och folk med sommardäck kör i diket...

Min julklapp/födelsedagspresent till mig själv kommer, om inte något går fel, att anlända en bit in i januari. Det blir en iPod Touch 16GB (2nd gen.)

Goder jul från ett snöigt Sundsvall

God Jul alla !

God jul, hoppas det blir lite switchers så här i dessa stunder!

Ursprungligen av Felix.Thalen:

God jul, hoppas det blir lite switchers så här i dessa stunder!

Ja, switchertråden kommer svämma över alla bräddar.

Samma tio frågor hela tiden.

"men Döh? Om det inte finns ett Register, hur fixar man då alla fel ...?"

Moahahhhaa!

Jultomten har redan kommit till mig! Skärmen kom innan jul!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 17:13

HAPPY, HAPPY & MERRY MERRY to everybody!!!!

...och så funderar jag på om 'Sheriffen' har några planer på att fira 99mac extra mycket
090909 ?! Vore väl lämpligt, detta 'nians år'!

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-12-23 21:04

God jul och gör nu inget jag inte skulle göra!

(Själv kommer jag inte få eller ge några äppelförsedda klappar men jag försöker hålla modet uppe ändå )

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-12-23 23:10

God Jul

Bevaka tråden