Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aftonbladet ersätter all telefoni med iPhone

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Sammanlagt rör det sig om upp mot 700 telefoner som ska delas ut. Affären innebär att Aftonbladet ersätter både den fasta telefonin och nuvarande lösning för mobiltelefoni med Apples telefon."

Ger Iphone till alla anställda - IDG.se

Dom gillar verkligen iPhone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-18 18:13

Lite tråkigt för några av dom:
"Vissa anställda på fristående bolag kommer dock fortsätta med sina gamla telefoner."

Ursprungligen av doomas:

Lite tråkigt för några av dom:
"Vissa anställda på fristående bolag kommer dock fortsätta med sina gamla telefoner."

Haha - får se om "vår" Belak får någon iPhone

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-19 09:41
Ursprungligen av Björnström:

Haha - får se om "vår" Belak får någon iPhone

Kan ju vara kul för honom att äntligen få prova den

Yes!!

Ursprungligen av Björnström:

Haha - får se om "vår" Belak får någon iPhone

Japp, mycket pekar på det
Som det ser ut nu förstärker jag Aftonbladets teknikavdelning på heltid från och med den 2:a januari. Känns grymt kul, tidningen är verkligen ett Mac-orienterat mediehus. Det ska bli spännande att få vara med och dra igång den första större företagsintegreringen av iPhone i Sverige.

/M

Varför skulle folket på fristående bolag få iPhone gratis?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-18 19:16

Det vet jag inte, men om man ville ha en så hade ju varit ett ypperligt tillfälle som man nu går miste om..

Fast det här måste ju vara lite som när Carola turnerade iklädd Dieselkläder från topp till tå. PR-folket slet sitt hår...

Ursprungligen av jesster73:

Fast det här måste ju vara lite som när Carola turnerade iklädd Dieselkläder från topp till tå. PR-folket slet sitt hår...

Knappast negativt för Apple (eller Aftonbladet), Aftonbladet har ju länge litat/satsat på Apples produkter.

Nja, jag är inte säker på att Apples PR-avdelning skulle hålla med om det. Aftonbladet är kanske inte det första varumärke i mediabranschen man skulle vilja bli förknippad med.
Men Aftonbladet däremot har kanske inte bara fått ett gäng bra telefoner, utan även lite cred på köpet...

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2008-12-18 21:07

Tekniskt och utvecklingsmässigt sett är det definitivt en fördel att förknippas med Aftonbladet. Först och störst på nätet. Har internationellt en sällsynt position som största nationella webbplatsen som drivs av ett i grunden publicistiskt företag.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-12-19 08:57

Nu kanske dom inser at tidningens alla Flashanimationer inte är så bra, när alla surfar in på den egna tidningen med iPhonen, så saknas det ju massor med material.

Ursprungligen av smurf:

Nu kanske dom inser at tidningens alla Flashanimationer inte är så bra, när alla surfar in på den egna tidningen med iPhonen, så saknas det ju massor med material.

Det är ju t o m så himla illa att Safari bombar ur vid ungefär vart tredje besök på Aftonbladet. Tjoff! utan förvarning rätt ut till menyn...

Det blev betydligt mindre strul med 2.2 i luren, innan hände det varannan gång...

Det har gått så långt att jag börjat läsa mer på GP.se (vilkas sysslar med något så gammaldags tråkigt som ... nyheter!)

Alla anställda på AB har givetvis installerat blockare :-D. Då slipper man Safari-krasher och kan läsa t.ex. AB.se utan problem.

Ja, mängden flash på AB och att dela ut iPhones har ju en touch av ironi över sig (även om man kan installera blockare).

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-12-19 16:59

Aftonbladet är ju ändå inget att läsa. Det finns ju riktiga tidningar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-19 17:52

Säga vad man vill om Aftonbladets innehåll och hur deras hemsida ser ut. Men vad jag har hört så håller deras "teknikavdelning" hög kvalité.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-12-19 20:33

Låter skitkul, synd bara att det är Aftonbladet...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-19 22:34

Belak > Vad kör Aftonbladet idag? Exchange? Om så är fallet så antar jag att ni kommer välkommna exchange-stödet i Mac OS X 10.6.

  • Medlem
  • 2008-12-19 23:07

AB har grym cred i de sammanhangen. Vi blev otroligt profsigt mottagna där när vi åkte dit för att kolla på lite olika system.
(Det slutade med att de köpte det system vi bestämde oss för bland annat efter att ha besökt dem... )

1
Bevaka tråden