Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTview något att ha?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-03-31 20:09

Tja, funderar på att skaffa en iTview så att jag kan kolla på filmer framför TV'n istället för att sitta framför min iMac DV SE. Har surfat runt lite och den bästa lösningen verkar just nu vara att skaffa en iTview. Någon som har testat denna produkt? Blir kvalitén nå bra?
Undrar också hur lång SCART sladden är som följer med, min data är en bit från TV'n (c.a 7m).

Finns det någon billigare version av en sån här VGA konverterare? Såg att Clas Ohlson hade en s.k Grand UltiMate 2000.
Jag ska bara kolla på film alltså så om kvalitén är en aning sämre gör mig inget men om det börjar att hacka och sånt så står jag nog över.

P.S Hur gör man med ljudet kommer det ut ur TV'n eller måste man ha externa högtalare? Funkar det med hörlurar?

Stod på Grand's hemsida att den bara har support för 640x480 66hz. Men min iMac visar 640x480 i 117hz??

Har iofs inte provat iTview utan bara Grand UltiMate, men det jag kan säga om kvaliteten i den är att den är lite halvhemsk. Eftersom adaptern dels har dålig bildkvalitet och dels är ungefär lika dyr som en billig DVD-spelare är mitt tips att du skaffar en sådan i stället. Inte nog med att du får mycket bättre bildkvalitet på det sättet - dessutom slipper du dessutom springa iväg till datorn så fort du ska köra igång en film...

Men det så klart, om du är av den sorten som tankar hem filmer via DC i stället för att knalla iväg till butiken och köpa dem så kan det ju bli lite svårare.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-02 01:38

Kanske formulerade mig lite fel....

Filmer= Boxning och basket. Tankar hem matcher från nätet som inte går att köpa i någon handel, vore kul om man kunde kolla framför TV'n istället.

Hur dålig blir bilden igentligen med en Grand Ultimate, blir det suddigt, hackar det eller hur blir det?

1
Bevaka tråden