Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony Ericsson T68i "bara skit" eller ??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läste några mindre roliga recensioner på Pricerunner gällande T68i.

1. Svagt ljud på ringsignaler
2. Sega menyer o plastiga o knirkiga knappar + att den "hänger sej"
3. Joystick totalt värdelös "fungerade bara några veckor sen fick man trycka hårt för att den skulle funka"
4. Går tydligen ej att spara gatuadresser i tel/adressboken
5. Svårt att läsa på displayen i dagsljus
6. Halvtaskig sänd/mottagning jämfört med andra
7. Knappen på sidan fastnar o fungerar ej
8. Går tydligen ej att göra återkommande påminnelser i kalender (typ varje vecka eller månad)

Ska i sanningens namn oxå säga att jag tror det var fler som var positv än negativ till den. Men dessa 8 punkter ovan är ju ganska viktiga, så jag vore tacksam om någon kunde säga om det ligger någon sanning i det eller om det bara är nåt Nokia fan som blivit sur !

  • Medlem
  • 2003-04-01 14:34

I särklass värsta skitsnacket jag har stött på hittills.

I tur och ordning:
1. Sk*tsnack - funkar hur bra som helst
2. Sega menyer - OK, plastiga knappar - det tycker jag inte.
3. Bulls*it.
4. Crap. Telefonbok -> Alternativ -> Kontaktinfo, välj vad du vill ha med.
5. Struntprat. Bakgrundsbelysning fixar det.
6. Sk*tsnack. Bra både sändning och mottagning.
7. Bulls*it.
8. Nej det gör det inte. Men du kan kopiera påmin. och lägga in flera eller synka med iSync.

Säkert nån Nokia-"fan" som är avundsjuk.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-01 14:44

Hej! Jag har en T68i och måste säga att jag är väldigt nöjd med den, även om det verkar finnas lite utrymme för kritik. Kollade upp dina punkter, och det här är vad jag har för erfarenheter:

1. Svagt ljud? Inte om man är döv..
2. Menyerna ÄR hopplöst sega, i alla fall i min telefon. Det pratas om att det ska gå att uppgradera programvaran i telefonen och att menyerna då ska bli snabbare. Tycker inte att knapparna är plastiga och min mobil har aldrig hängt sig.
3. Min funkar utmärkt. Använd garantin om telefonen slutar funka. (Försäkring?)
4. Det stämmer. Däremot finns ju andra fält du kan fylla i adresser i, t.ex. "Företag". Men lite skumt är det.
5. Tycker inte det är ett problem, men visst är det lite svårare med den här typen av display i starkt ljus.
6. Har inga negativa erfarenheter var det gäller mottagning.
7. Har inte hänt mig, men återigen; om händer så är det är väl sådant man har garantier och försäkringar till?
8. Det verkar stämma. Har inte testat hur det blir om man synkar med iCal.

/Fredrik

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-04-01 14:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av applemagic
Läste några mindre roliga recensioner på Pricerunner gällande T68i.

1. Svagt ljud på ringsignaler
-Upplever jag inte alls
2. Sega menyer o plastiga o knirkiga knappar + att den "hänger sej"
-Menyerna är inte supersnabba men helt ok. Min har hängt sig ett par ggr.
3. Joystick totalt värdelös "fungerade bara några veckor sen fick man trycka hårt för att den skulle funka"
-Har jag inte upplevt.
4. Går tydligen ej att spara gatuadresser i tel/adressboken
-Stämmer ej
5. Svårt att läsa på displayen i dagsljus
-Tycker jag inte, samt om belysningen tänds så är det inga problem.
6. Halvtaskig sänd/mottagning jämfört med andra
-Snarare tvärtom om jag jämför med några kompisars telefoner med samma abonnemang och via samma plats.
7. Knappen på sidan fastnar o fungerar ej
-Har min aldrig gjort.
8. Går tydligen ej att göra återkommande påminnelser i kalender (typ varje vecka eller månad)
-Vet jag inget om:)

Ska i sanningens namn oxå säga att jag tror det var fler som var positv än negativ till den. Men dessa 8 punkter ovan är ju ganska viktiga, så jag vore tacksam om någon kunde säga om det ligger någon sanning i det eller om det bara är nåt Nokia fan som blivit sur !

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-01 17:10

Problemet med sega menyer och hopplöst långsam textinmatning med T9 är borta på de nya modellerna med den senaste programvaran. Jag köpte en T68i för en vecka sedan och har inte haft något problem med vare sig långsamma menyer, låga ringsignaler eller något annat av problemen du nämnde.

Jag kan varmt rekommendera T68:an. Fungerar utmärkt att synca med macen via bluetooth. Dock kan det kanske vara klokt att vänta på T610. Den verkar riktigt cool.

/OT/ Det är riktigt kul att imponera på folk genom att styra datorn via bluetooth. Efter ett bildspel i keynote via projektor i lördags var det många pc-muppar som undrade hur jag bytte bild. Jag stod ju flera meter från datorn. När jag sedan visade dem att jag styrded den från min T68 blev de riktigt impade.... /OT/

1
Bevaka tråden