Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej då iMac

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt tidningen Ny Teknik idag, skall sagan för iMac vara slut.
Läs hela artikeln på [url]http://www.nyteknik.se/pub/ipsart.asp?art_id=27481

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-01 13:21

Jag förstår inte innebörden av artikeln den känns oerhört föråldrad. Gamla iMac togs väl ur sortimentet för allmänheten strax efter introduktionen av 'globe', men kunde då köpas av skolor som ett mycket billigt alternativ, billigare än eMac som senare introducerades.

Håller med. Det var därför jag tyckte artikeln var konstig. Kanske har det något att göra med dagens datum ....:confused:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-01 14:26

Det trodde jag när jag läste ämnet, men jag ser inte något i artikeln som skulle kunna vara skämt.

Det finns inget konstigt här. Apple plockade bort sista modellen av "gamla" iMac ur sortimentet för någon vecka sedan. Som bekant har de en ny iMac sedan något år tillbaka med platt skärm - något som författaren till artikeln antagligen inte har en aning om.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
Det finns inget konstigt här. Apple plockade bort sista modellen av "gamla" iMac ur sortimentet för någon vecka sedan. Som bekant har de en ny iMac sedan något år tillbaka med platt skärm - något som författaren till artikeln antagligen inte har en aning om.

Jodå, det visste han: "En ny Imac, även den med revolutionerande design, har tagit över."

Jag tycker att Ny Teknik ganska ofta har neutrala Apple-relaterade reportage. Det är bra. Förmodligen kör många på redaktionen Mac OS i jobbet, men vilken tidning gör inte det..?

Le CRT iMac est mort, vive le CRT iMac!

(Är det est eller ist? Bah, jag pluggade tyska ):(

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-01 15:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Alphonze
....Förmodligen kör många på redaktionen Mac OS i jobbet, men vilken tidning gör inte det..?

Kolla denna tråd till exempel.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alphonze
Jodå, det visste han: "En ny Imac, även den med revolutionerande design, har tagit över."

Jag tycker att Ny Teknik ganska ofta har neutrala Apple-relaterade reportage. Det är bra. Förmodligen kör många på redaktionen Mac OS i jobbet, men vilken tidning gör inte det..?

Slarv!

Av undertecknad alltså...

Citat:

Skrevs ursprungligen av littlegreencube
(Är det est eller ist? Bah, jag pluggade tyska ):(

Det blir "est"! Men det borde bli "Le iMac tube cathodique" eftersom det inte heter CRT på franska...

1
Bevaka tråden