Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se medlemsundersökning

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vi genomför just nu en medlemsundersökning bland våra mest aktiva medlemmar på 99.se. Om du har ett par hundra inlägg eller mer borde du fått ett mail imorse med en personlig inbjudan.

99.se firar två år den 8:e Januari och vi ställer ett antal frågor kring sammanslagningen av 99mac, 99musik och iPod.se som vi genomförde 2007. Dessutom ställer vi frågor kring din datoranvändning och annat relaterat till 99.se

Undersökningen tar bara några minuter och vi lottar ut fina priser - vinnare kommer presenteras här på 99.se på vår tvåårsdag!

Ps. En separat undersökning som vänder sig till resterande medlemmar kommer skickas ut senare med många chanser att vinna fina priser.

Jag har svarat!

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jag har svarat!

Samma här yrar jag ! Hoppas alla som fått mailet gör detsamma

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-17 08:05

Givetvis svarar man på undersökningen, det är ju viktigt

/Tangen

Dito.

Besvarat!

Ni anar inte hur värdefullt detta är för oss!

Jag har redan börjat titta på hur vi kan förbättra sökfunktionen genom att gå över till MySQL Fulltext sökningar istället för att använda den inbyggda vBulletin sökmotorn som många verkar "ogilla"

Svarat här med

med 4200 inlägg tycker jag det verkar lite konstigt att man inte fått ngt mail.
Deltager gärna.

God Jul

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-17 09:13
Ursprungligen av Goflorp:

Deltager gärna.

Det gör jag med..!

- Slice - was there !

God Jul alla!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-17 09:14

zthee: du får inbjudan via mailadressen du angivit när du registrerade dig på 99an....;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-17 09:26
Ursprungligen av kroffe:

zthee: du får inbjudan via mailadressen du angivit när du registrerade dig på 99an....;)

Precis som alla mail som talar om att jag har fått PM då eller? Isf ska det ju funka. Har haft en mailadress de senaste 8 åren..

Kollade spamfiltret, verkar inte ha fastnat där. Men ska kolla igen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-12-17 09:18

Japp, fått och svarat.

En tanke: Borde det inte gå ut undersökning till några av de medlemmar som varit med ett tag men inte skrivit fullt så många inlägg. De borde ju veta vad som borde göras bättre för att fånga in även de mer i 99-klumpen?

Ursprungligen av saddox:

En tanke: Borde det inte gå ut undersökning till några av de medlemmar som varit med ett tag men inte skrivit fullt så många inlägg. De borde ju veta vad som borde göras bättre för att fånga in även de mer i 99-klumpen?

Japp - det kommer inom kort.

Det är rätt smart att göra två separata undersökningar, dels för att vi kan justera frågorna om vi gjort missat något och dels för att se vad som skiljer i åsikter mellan våra veteraner och dom som inte är fullt så aktiva.

Ursprungligen av saddox:

Japp, fått och svarat.

En tanke: Borde det inte gå ut undersökning till några av de medlemmar som varit med ett tag men inte skrivit fullt så många inlägg. De borde ju veta vad som borde göras bättre för att fånga in även de mer i 99-klumpen?

Jag svarade i kompleteringsmöjligheten att jag skulle gilla att nya medlemmar är här på prov i 6-12 månader och sedan måste dom svara på denna enkät innan dom blir fullvärdiga medlemmar... typ som när man är provanställd. Jag tycker att man på sätt och vis är lite skyldig att hjälpa till att 99 går i en bra rikting. Det kan inte vara lätt att känna av vad kanske 30.000 användare förväntar sig. Mantaray (?) kan ha statistiken som ett styrinstrument.

Olle

Mitt mail hade fastnat i något spamfilter, eller vad det kallas. Kolla där om ni inte fått något.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-17 09:28

Svarat ...

Tack för ordet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-17 09:28

Klart jag svarat. Allt för att förbättra ett redan bra forum.

Check...

Svarat.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-12-17 10:58

Svarat.

Tyckte nästan klickbackfrågorna var skrattretande då klickback supporten inte har gått att nå på 6mån.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-12-17 11:05

Omfattande och bra undersökning. Fint att se lite initiativtagande på Klickbackfronten också.

Funderade lite över frågan om hur länge man varit medlem på 99, borde inte registreringsdatumet finnas i medlemsprofilen? Men så tänkte jag att det kanske var så att ni gjorde undersökningen annonymt, men den tesen sprack ju när man skulle fylla i vad man ville kunna vinna för pris, men inte behövde fylla i några kontaktdetaljer.

Svarat såklart!

Ursprungligen av m_beckman:

...Men så tänkte jag att det kanske var så att ni gjorde undersökningen annonymt, men den tesen sprack ju när man skulle fylla i vad man ville kunna vinna för pris, men inte behövde fylla i några kontaktdetaljer.

Psst, det finns inga priser men säg inte det till de andra som inte har svarat än...;)

Ursprungligen av M. Sundbom:

Psst, det finns inga priser men säg inte det till de andra som inte har svarat än...;)

Haha - jo det gör det faktiskt. Jag köpte Postero:s konkursbo uppe i Sundsvall och en stor del av priserna kommer därifrån!

Ursprungligen av m_beckman:

Men så tänkte jag att det kanske var så att ni gjorde undersökningen annonymt, men den tesen sprack ju när man skulle fylla i vad man ville kunna vinna för pris, men inte behövde fylla i några kontaktdetaljer.

När vi skapade webbenkäten så skapade vi en epostlista ur 99.se med "aktiva medlemmar" enligt några kriterier. Epostlistan importerades in i enkätsystemet. I enkätsystemet finns alltså endast epostadressen även om det teoretisk sett skulle gå att göra en manuell sökning på vem som har adressen.

Det är därför vi ställer frågan om hur länge ni varit medlemmar - informationen finns inte i enkätsystemet.

Vinnare kommer få mail som slumpas fram av enkätsystemet.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-12-17 11:31

Been there, done that

Svarat

Bevaka tråden