Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pris sätta i CD-brännare i iBook

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En kompis till mig är sugen på att lämna in sin iBook någonstans för att få en cd-BRÄNNARE med DVD-spelare insatt (istället för som nu; endast cd-SPELARE och DVD-spelare). Det är den förra, helvita, modellen av iBook.

Någon som har en fingervisning på vad det kan tänkas kosta med moms?

Jag tror att det kan vara svårt. Apple brukar inte sälja reservdelar. M.a.o. det kan bli problem att köpa en DVD / CD RW till en iBook som bara har CD.
Kan naturligtvis bero på vem man har att göra med...:cool:

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-03-28 18:07

Det finns instruktioner hur man plockar isär en iBook, ute på "nätet", är man någorlunda händig och man har bra nerver kan man byta själv.

Det svåra är att få tag på en brännare att skruva dit, det finns iaf rapporterat på www.xlr8yourmac.com om vilka 3:e partsbrännare som fungerar i iBooks.

Om någon vet var man kan köpa lösa brännare till bärbara, så får ni gärna tipsa om det!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-28 22:26

Jag kan tänka mig att Apple tar duktigt betalt för en sådan uppgradering om de ens gör det.

Varför inte köpa en extern FW-brännare? Billigt och snabbt. Finns brännare från ca 1500:- ink moms.

  • Medlem
  • 2003-03-28 23:08

1500:- inklusive moms, vart då?
Hos "killen runt hörnet" ? Köper en sådan direkt om den existerar! Hur bra är den?

/F

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nifo
1500:- inklusive moms, vart då?
Hos "killen runt hörnet" ? Köper en sådan direkt om den existerar! Hur bra är den?

På Dustin har dom billiga brännare, fast de allra billigaste är de med USB. Den billigaste FW-brännaren dom har är en Lacie D2 som kostar 1450 kr exkl moms.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-29 12:52

Glöm inte att "luckan" till CD-spelaren inte passar alla brännare...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-04-01 12:23

Har en beggad FW-bränare som bara ligger och skräpar, visserligen bara 8x, men liten lätt och smidig.

Är du intresserad skicka ett mejl till: peter_hedin@bredband.net

1
Bevaka tråden