Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Språk i Findermeny

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har läst om detta problem men hittar ingen lösning...

Alla objekt i sidomenyn i Findern är på svenska utom program som har namnet "Applications" och jag fattar inte hur jag ska ändra... detta hände när jag körde något program som skulle rensa upp en massa på hårddisken kommer tyvärr inte ihåg vad det hette! Den döpte då om alla object till engelska men jag har lyckats få till alla utom program genom att köra ett kommande i terminalen men det fungera inte på Applications!

Please är det någon som vet hur man ska göra?

Vad händer om du drar bort Applications från sidomenyn (aliaset går upp i rök!) och därefter lägger till programmappen till sidomenyn igen?

Problemet är att den även heter Applications på hårddisken så då man drar tillbaka den så heter den fortfarande så... men tack för tipset ändå!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-16 10:47

Kan ha att göra med .localized-filen som ser till att vissa mappar på disken ser ut att ha svenska namn, fast de egentligen har engelska namn.

Har för mig att man får det beteendet när man slår på "visa alla filändelser" i Finder-inställningarna, är inte säker dock..

1
Bevaka tråden