Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-27 13:42

Ledsen att jag bumpar upp denna tråd, men jag har ett problem som täcker samma ämne. Leopards inbyggda rättstavningskontroll (med röda prickade linjer under var och varannat ord) går mig på nerverna. Hur stänger man av denna funktion? Sökte på spelling under systeminställningarna, men hittade inget.

Ursprungligen av lither:

Ledsen att jag bumpar upp denna tråd, men jag har ett problem som täcker samma ämne. Leopards inbyggda rättstavningskontroll (med röda prickade linjer under var och varannat ord) går mig på nerverna. Hur stänger man av denna funktion? Sökte på spelling under systeminställningarna, men hittade inget.

Starta Textredigeraren (du måste ha ett program som har tillgång till Stavning/Grammatik etc)

Välj Redigera/"Stavning och Grammatik" bocka av valet "Kontrollera Stavning medan jag skriver"

Tid i inbyggda hjälpsystemet; ca 2 min.

Kram!

Ursprungligen av Goflorp:

Starta Textredigeraren (du måste ha ett program som har tillgång till Stavning/Grammatik etc)

Välj Redigera/"Stavning och Grammatik" bocka av valet "Kontrollera Stavning medan jag skriver"

Problemet är att detta enbart gäller Textredigeraren.
Själv vill jag stänga av rättstavning för ALLA program, what so ever, no questions asked, ALWAYS!! Hatar rättstavningsfunktionen!!!

Finns det inget globalt sätt att lösa detta på?

Det verkar finnas ett terminalkommando som fungerar åtminstone för Tiger.

Kolla in denna tråd: dryfish: Disabling spell checking in MacOS X Tiger

1
Bevaka tråden