Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker ett synonymprogram

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-12-15 02:49

Letar efter ett synonym program eller ett läroprogram, som har en liknande funktion som t ex högskoleprovet ( man ska koppla ett ord med en synonym, och man har flera alternativ att välja emellan ). Ska göra högskoleprovet snart och som en person med invandrarbakgrund finner jag just synonymer som svårast. Alla tips välkomnas...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-15 05:24

Mac OS's inbyggda Dictionary har en sektion med för synonymer (Thesaurus), Kankse inte riktigt vad du är ute efter men om all tips välkomnas så...

Känner inte till något program men jag brukar ibland använda Synlex: Folkets synonymlexikon Synlex för att hitta synonymer.

Inget program men jag finner det dock användbart:)

http://www.synonymer.se/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-24 17:15

Lite vid sidan av, men kanske ändå relevant. Högskoleprovet kräver mer inriktning än bara att blint plugga synonymer. Mycket gratis får man, åtminstone om din träning syftar på förbättra resultatet på ORD-delen, genom att lära sig vanliga prefix och suffix.

Stora skribentordboken från WordFider innehåller ett väldigt bra synonymlexikon och även Svenska Akademiens ordlista. Man skriver in ett ord och så listas det träffar.

1
Bevaka tråden