Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mest säljande mp3-spelare på Amazon

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon har säkert redan hunnit före med detta.

Men Amazon.com's lista över mest sålda mp3-spelare är rätt rolig att beskåda. Listan uppdateras varje timme, och Apple är väl representerat (minst sagt).

Amazon.com Electronics Bestsellers: The most popular items in MP3 Players. Updated hourly.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-14 22:40

Plats 1-17, 19, 22, 24, 25, iPodarna är rätt populära. Min bror kommer ge sig själv en 120GB i julklapp tex.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-14 23:07

doomas > får inte 18 vara med?
Är inte förvånad, är en fin spelare som är snygg och enkel att använda. Kommer givetvis få mothugg av folk som hatar iTunes för att deras snodda musik inte ser bra ut i programmet men den stora massa verkar ju tydligen inte ha några problem...

Kul, jag kommer aldrig köpa en iPod mer, jag väntar på nästa version av iPhone..

Tillägg: Att iPod Touch ligger på 1, 2 och 6 plats har nog mycket att gör att man kan ladda ned spel och program till den. App Store är verkligen ett genidrag av Apple.

Senast redigerat 2008-12-14 23:22
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-15 00:55

Nä, 18 är stygg.. Just nu en Zune på plats 22, btw, jag undrar hur långt upp den klättrar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-15 01:24
Ursprungligen av henkebarn:

Även stulen musik ser bra ut i iTunes. Däremot verkar ju inte folk gilla iTunes för att det sköter jobbet åt en när det gäller katalogiserande osv. Men men.. Smaken är som baken! Däremot är iPodarna utan tvekan bra prylar.

Jag förstår inte varför man vill "ha koll" på sin musik utanför iTunes. Jag tycker den rimligaste förklaringen är att låtarna man snott inte har några ID3-taggar och därför blir svåra att ha i iTunes.

Hur som helst, jag tycker det är kul att kvalité och design går hem och folk inte alltid köper saker för att de är 15kr billigare men ser ut som skit.

Även stulen musik ser bra ut i iTunes. Däremot verkar ju inte folk gilla iTunes för att det sköter jobbet åt en när det gäller katalogiserande osv. Men men.. Smaken är som baken! Däremot är iPodarna utan tvekan bra prylar.

Ursprungligen av henkebarn:

Även stulen musik ser bra ut i iTunes. Däremot verkar ju inte folk gilla iTunes för att det sköter jobbet åt en när det gäller katalogiserande osv. Men men.. Smaken är som baken! Däremot är iPodarna utan tvekan bra prylar.

Det där är ett typiskt "PC-manér", man är van att "pilla själv"

Bilder har man som artefaktiga jpg och kollar på i Utforskaren.
Musiken ordnar man i sina egna mappar

osv osv

En del switchers har svårt för att på macen låter man datorn i betydligt större utsträckning sortera och hantera filerna.

Varför skulle jag plocka med ett antal tusen låtar i iTunes när (jag tycker) iTunes gör ett så mycket bättre jobb ?

Frugan satt ju första månaden med Mac och letade runt i iPhotomappen efter sina original när hon skulle emaila en bild osv... höll på få blodstörtning på henne

Kan ligga en del i det du säger

Jag hajjar inte det där "dra från mapp till mediaplayer så fort du vill höra en ny låt". Helt obegripligt. Däremot kan jag köpa att man vill använda program som Foobar eller liknande som man kan customiza mer än iTunes, men för filhantering är ju iTunes Kung.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-15 01:59
Ursprungligen av henkebarn:

som man kan customiza mer än iTunes

Vad vill man customiza menar du? Typ skinna? Ett sådant anledning går ju inte riktigt att ta på allvar som ett argument emot iTunes tycker jag.

Det finns väldigt mycket man kan göra med Foobar, långt mycket mer än att bara skinna. Men jag föredrar iTunes framför alla andra applikationer. Bortsett från Spotify som gör jobbet för det mesta numer

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-15 15:23

Jag använder Winamp för min musik och den största anledningen är att jag har hittat ett schyst skin som ligger längst upp i skärmen och inte tar någon plats alls.

All musik jag har i iTunes är taget direkt från (köpta) skivor, det är jättelätt att organisera så att det ser snyggt ut med hjälp av albumomslag.

Har ett par klasskompisar som klagar på att den inte tar flac (flak?) som de brukar ladda ner i. Är glad att man själv importerar från skivan och kan ställa in högre kvalité som 320kb på importeringen, dessutom har man ju möjligthet att importera i vilket format som helst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-15 21:55
Ursprungligen av Felix.Thalen:

All musik jag har i iTunes är taget direkt från (köpta) skivor, det är jättelätt att organisera så att det ser snyggt ut med hjälp av albumomslag.

Har ett par klasskompisar som klagar på att den inte tar flac (flak?) som de brukar ladda ner i. Är glad att man själv importerar från skivan och kan ställa in högre kvalité som 320kb på importeringen, dessutom har man ju möjligthet att importera i vilket format som helst.

Skit i 320 kbps! Om några år kommer du ångra dig att du inte importerade allt i Apple Lossless (m4a). Det gör jag idag och ska (så fort tid och plats ges) importera samtliga (några hundra) CD-skivor, som jag började importera -97 i riktigt kas mp3-kvalitet, då man inte visste bättre...

Angående flac så finns det program för att konvertera sånt till format iTunes stöder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-15 21:48

Det här är riktigt illa. Hur kan folk vara så dumma att de köper en Zune i samma utsträckning som världens bästa och snyggaste mp3-spelare; 16 GB Nano i silver...

Kul att 120 GB Classic ligger så högt upp (2:a plats just nu), den är riktigt old skool.

Ursprungligen av Solid:

Det här är riktigt illa. Hur kan folk vara så dumma att de köper en Zune i samma utsträckning som världens bästa och snyggaste mp3-spelare

De som gjorde det ångrar sig nog nu!
Victims of the December 31st 2008 Zune 30 Meltdown!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-15 22:52

Jag tror dem flesta som klagar på iTunes är att dom inte kan kopiera låtar från andra hur som helst utan måste använda iTunes och iTunes låter inte kopiera låtar från en dator till iPod utan att låtarna försvinner när man väl synkroniserar med sin hem dator igen.

iPoden är inte ett sätt att kopiera musik från dator till dator utan endast för att spela upp musiken.

//Rob

  • Oregistrerad
  • 2008-12-16 17:17

Kul att dom säljer lite kopior Amazon.com: 8 GB MP4/MP3 Player with FM Radio, Camera, Voice Recorder, USB Portable, and 2.8-inch Touchscreen: Electronics Visar på att apple säkert är rätt nöjda över amazons försäljning

1
Bevaka tråden